خلیلزاد: امریکا هرگز غیر نظامیان افغانستان را هدف قرار نداده است

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیلزاد
خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به گزارش سازمان‌ملل درباره تلفات در افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به گزارش سازمان ملل در خصوص تلفات غیرنظامیان در افغانستان، در حساب توئیتر خود نوشت: باید خونریزی‌ها در افغانستان متوقف شوند. راه حل واقعی برای پایان خونریزی و کاهش خشونت‌ها برقراری آتش‌بس میان طالبان و دولت این کشور است. 

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان توشته است: تلفات غیرنظامیان در عملیات نظامی در افغانستان نگران کننده‌است، اما نیروهای نظامی امریکا غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند.
این ادعای نماینده ویژه امریکا مسخره به نظر می رسد زیرا آمار اخیر گزارش سازمان ملل متحد حاکی از آنست که در سه ماه اول سال جاری میلادی تلفات غیرنظامی توسط نیروهای بین‌المللی و نیروهای طرفدار حکومت بیشتر از تلفاتی بوده که در نتیجه حملات و انفجارهای طالبان به میان آمده است.
گفتنی است که دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان «یوناما» چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که بیشترین امار تلفات در این دوره مربوط به حملات هوایی امریکا بوده است به طوری که در این مدت 145 نفر در جریان حملات امریکا و ارتش افغانستان کشته شده‌اند که فقط 140 نفر از آنها در نتیجه حملات هوایی ارتش امریکا بوده است.
در همین دوره تلفات ناشی از اقدامات گروه‌های شبه نظامی همچون طالبان نیز به میزان یک سوم کاهش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала