پایان قریب الوقوع «سلطه امریکا» در جهان

© AFP 2023 / Timothy A. Claryیگانه کتاب مقدس، قاتل، دزد: چگونه زبان انگلیسی سیاره را تسخیر میکند
یگانه کتاب مقدس، قاتل، دزد: چگونه زبان انگلیسی سیاره را تسخیر میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پروفسور دانشگاه امریکایی در مورد "پایان سلطه امریکا" در جهان سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، استیفن والت، پروفسور روابط بین الملل دانشگاه هاروارد ایالات متحده امریكا در مقاله خود در نشریه‌ای Foreign Policy توضیح داد كه چرا ایالات متحده به سرعت در حال از دست دادن موقعیت خود در سطح جهانی است. به گفته این دانشمند امریکایی این امر به زودی منجر به شکست سیاسی و دیپلماتیک این كشور خواهد شد.
به گفته وی، سیاست غیر اصولی دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده، مخالفان واشنگتن را با هم متحد و همچنین متحدان را دورتر ساخت که این امر باعث شد که ایالات متحده اکنون قادر نیست در مورد مسائل مهم بین المللی به توافق برسد.
کارشناس خاطر نشان ساخته که از زمانی که جان بولتون در پست مشاور امنیت ملی امریکا و مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده شده است، دولت ترامپ، رویکرد یکطرفه در سیاست خارجی را پیشه کرد که بیشتر مشخصه ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش بود.
پروفسور امریکایی در اخیر می گوید که، سیاست های خودخواهانه واشنگتن، منجر خواهد شد که کشورهای همانند روسیه و چین که پیش از این به سختی می توانستند به عنوان متحدان قلمداد شوند، اکنون برای مقابله با ایالات متحده با هم یکجا و متحد شده اند.
وی با اشاره به پایان روند سیطره امریکا بر اقتصاد جهانی تأکید کرد که به لطف اقدامات نابخردانه ترامپ، فروپاشی اقتصادی این کشور نیز نزدیک است. زیرا پیش ازاین چین، روسیه و کشور‌های اوراسیا توافق کرده‌اند در مبادلات تجارتی خود از دالر استفاده نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала