چندین کشته در تیر اندازی میان نیروهای امنیتی سریلانکا وافزاد مسلح

© REUTERS / Dinuka LiyanawatteСолдаты на месте взрыва в Коломбо, Шри-Ланка
Солдаты на месте взрыва в Коломбо, Шри-Ланка - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در درگیری میان نیروهای امنیتی وافزاد مسلح در سریلانکا پانزده تن کشته و شماری دیگر زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی درگیری میان نیروهای امنیتی سریلانکا و افراد مسلح مظنون در شرق این کشور دست‌کم 15 نفر از جمله 6 کودک کشته شدند.
پیشترسخنگوی پلیس سریلانکا اعلام کرد که در پی درگیری میان نیروهای امنیتی این کشور و افراد مسلح مظنون در شرق آن 15 نفر از جمله 6 کودک کشته و 3 نفر دیگر زخمی شده اند.
وی افزود: هنگام ورود ماموران پلیس برای بازرسی به یک منزل، افراد مسلح اقدام به تیراندازی و پرتاب بمب دست ساز کرده اند و بین دو طرف درگیری رخ داده است.
گفتنی است بر اثر حملات تروریستی روز یکشنبه گذشته به چند کلیسا و هتل در کلمبو، پایتخت سریلانکا 321 نفر کشته و بیش از 520 تن دیگر زخمی شدند.
گرچه دولت سریلانکا بر این باور بود که یک گروه تندروی اسلامی به نام "جماعت ملی توحید" عامل حملات انتحاری متعدد در این کشور است که جان نزدیک به سیصد نفر را گرفت. اما تروریستی داعش نیز با نشر اعلامیه‌ای در سایت انترنتی اش مسئولیت حمله های انتحاری مرگبار روز یکشنبه در سریلانکا را برعهده گرفته است.
سریلانکا در جنوب آسیا است و بیش از 21 میلیون نفر جمعیت دارد. بیش از 70 درصد از جمعیت کشور سینهالی‌تبار و عمدتاً بودائی و بقیه از اقوام تامیل،هندو و مسلمان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала