استقبال امریکا از حمایت قزاقستان از روند صلح افغانستان

© AP Photo / Andrew Harnikاستقبال امریکا از حمایت قزاقستان از روند صلح افغانستان
استقبال امریکا از حمایت قزاقستان از روند صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده و رئیس امنیت ملی قزاقستان اوضاع در افغانستان و چین جنوبی را مورد بحث و گفتگو قرار دادند .

به گزارش اسپوتنیک، سرویس خبری وزارت امور خارجه ایالات متحده، گزارش داد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا، و کریم ماسیموف رئیس کمیته امنیت ملی قزاقستان، روز گذشته در واشنگتن، درباره همکاری دوجانبه در مورد افغانستان و غرب چین بحث و گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه ایالات متحده و رئیس امنیت ملی قزاقستان درباره انتقال تاریخی (قدرت) رئیس جمهور قزاقستان و انتخابات آینده در ماه جون، و همچنین همکاری دوجانبه در مبارزه با تروریسم بحث و گفتگو کردند. مایک پمپئو از حمایت قزاقستان برای برقراری صلح پایدار در افغانستان استقبال کرد. 

استعفای رئیس جمهور قزاقستان - اسپوتنیک افغانستان
استعفای رئیس جمهور قزاقستان

بر اساس گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه ایالات متحده، مایک پمپئو همچنین موضوع "بحران دوامدار حقوق بشر در چین غربی " را مطرح کرد که بسیاری از قربانیان این "بحران قومی" قزاق هستند که شین جیانگ زندگی می کنند. وی همچنین در مورد حمایت قوی ایالات متحده از این قربانیان (ستمدیده) ابراز صحبت نمود.
نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان که حدود سه دهه قدرت دراین کشور را به دست داشت در تازیخ 19 مارچ سال جاری اعلام کرد که از این سمت کناره‌گیری کرده است.
قاسم جومرت توکایف، که پیشتر رئیس مجلس سنای قزاقستان بود، به عنوان رئیس جدید دولت قدرت را در دست گرفت. انتخابات ریاست جمهوری در اوایل ماه جون در قزاقستان برگزار خواهد شد. تا به امروز، پنج نامزد از جمله توکایف برای احرازبالاترین مقام دولتی، نامزد شده اند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده در ماه مارچ گزارش سالانه درباره وضعیت حقوق بشر در جهان در سال 2018 را ارائه داد و در آن چین را متهم به نقض حقوق مسلمانان اویغور در منطقه مستقل شین جیانگ اویور کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала