از روش‌های «آشتی» بین روسیه و امریکا نام برده شد

© REUTERS / Maxim Shemetovاز روش‌های «آشتی» بین روسیه و امریکا نام برده شد
از روش‌های «آشتی» بین روسیه و امریکا نام برده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا می‌تواند توافق موقت با روسیه ببندد تا روابط بین کشورها را عادی سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست، واشنگتن می‌تواند توافق موقت با مسکو برای عادی سازی ارتباطات میان دو کشور را ببندد.

این نشریه امریکایی می‌گوید که ایجاد ائتلاف علیه پکن به نفع واشنگتن است و بهترین و احت‌ترین راه برای این کار، توافق موقتی که است که بعدها می‌تواند جایگزین توافق قرارداد دائمی شود.

امریکا برای مقابله با روسیه، کشتی‌های بدون سرنشین می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا برای مقابله با روسیه، کشتی‌های بدون سرنشین می‌سازد

این نشریه می‌نویسد که مسکو علاقۀ به درگیری با اروپا و امریکا ندارد و امیدوار است که حمله غرب به مرزهای روسیه متوقف گردد. و همچنان تاکید می‌کند که از نقطۀ نظر تاریخی روسیه به اروپا و امریکا نسبت به چین نزدیک‌تر است.

این نشریه در عین حال می‌نویسد امریکا این را قبول کند که کریمه دیگر قلمره اوکراین نخواهد شد و هرگونه تصمیم غرب به نشانه به رسمیت شناختن کریمه به عنوان بخشی از قلمرو روسیه است. علاوه بر این، امریکا می‌تواند پیشنهاد دهد که گسترش ناتو به حداقل برسد و در ضمن روسیه، در عوض آن دست از حمایت از ساکنین دانباس بردارد. برای کی‌ف همچنان مفید خواهد بود که در شرایط حفظ صلح با روسیه عضو ناتو نباشد، نه اینکه با روسیه به عنوان یک کشور عضو ناتو در جنگ باشد.

این نشریه امریکایی تاکید می‌کند که توافق بین مسکو و واشنگتن به معنای این نیست که تمام اختلافات میان آنها حل شود. اما می‌تواند ارتباطات میان دو کشور را به حالت عادی برگرداند و همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله غلبه بر رشد نفوذ چین، بدیهی‌تر می‌گردد.

در اخیر نویسنده این مقاله می‌نویسد که امریکا اخیرا به دلایلی روسیه و چین را از اقدامات خود ناراضی ساخته است. و همچنان می‌نویسد که امریکا باید همه کارهای ممکن را انجام دهد تا دو رقبای اصلی خود را از توسعه روابط (روسیه و چین) نجات دهد. و با این کار واشنگتن می‌تواند دیگر نگران آنچه که رئیس‌جمهور روسیه و چین در مورد آن صحبت می‌کنند نباشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین روز جمعه در پکن دیدار کردند و به گفته سخنگوی رئیس‌جمهور پوتین، مذاکرات «خیلی بینادی» بوده و سفر پوتین به چین بسیاد سودآور بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала