کاپ قهرمانی لالیگای اسپانیا بر فراز دستان مسی/ رکورد جدید مسی + ویدیو

© AP Photo / Manu Fernandezکاپ قهرمانی لالیگای اسپانیا بر فراز دستان مسی/ رکورد جدید مسی + ویدیو
کاپ قهرمانی لالیگای اسپانیا بر فراز دستان مسی/ رکورد جدید مسی + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شب گذشته برای نخستین بار شاهد اهدای کاپ به تیم قهرمان لالیگا در شب قهرمانی این تیم بودیم.
نیمار: مسی بهترین فوتبالیست جهان است - اسپوتنیک افغانستان
نیمار: مسی بهترین فوتبالیست جهان است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ورزش سه، بارسلونا دیروز در هفته سی و پنجم لالیگا در خانه خود به مصاف لوانته رفت و با تک‌گل لیونل مسی در این بازی به پیروزی رسید تا به فاصله سه هفته مانده به پایان فصل قهرمانی‌اش در لالیگا را قطعی کند.

در لالیگا طبق رسمی قدیمی و عجیب، کاپ قهرمانی در نخستین بازی فصل بعد به تیم قهرمان اهدا می شد، اما با آمدن لوئیس روبیالس به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا این رسم برچیده شد و امشب شاهد اهدای کاپ به بارسلونا بودیم.

آبی اناری ها پس از برتری 1-0 بر لوانته، برای بیست و ششمین بار قهرمان لالیگا شدند و لیونل مسی که همراه فرزندانش تیاگو و متئو در زمین حضور داشت، کاپ را از دستان روبیالس دریافت کرد.

بازیکنان بارسلونا در زمین به شادی و پایکوبی مشغول شدند و ورزشگاه نوکمپ نیز سر از پا نمی شناخت. در خیابان های بارسلونا نیز قرار تا پاسی از شب جشن قهرمانی برپا باشد.

یک رکورد دیگر برای کینگ لئو: بیشترین قهرمانی لالیگا

لیونل مسی دیروز تک‌‌گل بازی بارسلونا مقابل لوانته را به ثمر رساند و با این گل قهرمانی لالیگا را برای تیمش به ارمغان آورده و یک رکورد مهم دیگر به رکوردهای دوران فوتبالی خود اضافه کرد.

مسی با گلی که به ثمر رساند بارسا را قهرمان کرد تا به رکورد جدیدی دست یابد. تعداد قهرمانی‌های مسی با پیراهن بارسا حالا از همه بازیکنان تاریخ پرافتخار باشگاه بیشتر است.

مسی دیروز با تصمیم ارنستو والورده بازی را از روی نیمکت آغاز کرد تا برای دیدار با لیورپول در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان استراحت کند. ولی با شروع نیمه دوم مسی به زمین آمد و 16 دقیقه بعد گل پیروزی‌‌بخش بارسا را به ثمر رساند.

مسی در پایان بازی دیروز دهمین قهرمانی خود در لالیگا با پیراهن بارسلونا را جشن گرفت و از این نظر به پرافتخارترین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل شد. این رکورد پیش از این با 9 قهرمانی در اختیار آندرس اینیستا بود.

از سوی دیگر گلی که مسی دیروز در مقابل لوانته به ثمر رساند بیست و چهارمین گل او در لالیگا، در بازی‌هایی بود که به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمده بود. این هم برای مسی یک رکورد محسوب می‌شود چرا که در قرن بیست و یکم، هیچیک از بازیکنان بارسلونا نتوانسته‌اند در بازی‌هایی که به عنوان ذخیره به میدان می‌آیند برای تیم‌شان این تعداد گل به ثمر برسانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала