علاقمندی ترکیه به تسلیحات جدید روسی

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر علاقمندی ترکیه به تسلیحات جدید روسی
علاقمندی ترکیه به تسلیحات جدید روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه نه تنها علاقمند خرید سیستم راکتی ضد هوایی S-400 روسیه می باشد، بلکه این کشور تمایل دارد تا سلاح های دیگری نیز از روسیه دریافت کند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را السکاندر میخییف، رئیس شرکت "روس آبارون اکسپورت" در مصاحبه با روزنامه انتر فاکس روسیه ابراز داشت.
به گفته وی، انقره برای خریداری مجتمع های ضد تانک و سیستم های دفاع ضد هوایی مختلف از روسیه ابراز تمایل نموده است. او گفت که علاوه بر این، طرف ترکیه خواستار خریداری آخرین انواع مدل های سلاح از روسیه می باشد. 

انتقال پایگاه امریکا از ترکیه به یونان - اسپوتنیک افغانستان
امریکا پایگاه نظامی خود از از ترکیه به یونان می برد

میخییف خاطر نشان کرد که در حال حاضر هر دو کشور شماری از پروژه مشترک را روی دست گرفته اند. این پروژه ها شامل توسعه هواپیماها و مجتمع های هلیکوپتر و نگهداری سلاح های که قبلا تحویل داده شده، است.
رئیس "روس آبارون اکسپورت" اضافه کرد که گفتگو میان مقامات روسیه و ترکیه، و همچنین ارتباطات تجاری، میان کشور ها کمک می کند تا از تلاش کشور های رقیب برای مداخله در روابط دو کشور جلوگیری صورت گیرد.
پیش ازاین گزارش شد که ترکیه اعلام نمود که، اگر ایالات متحده ترکیه را از برنامه جنگنده نسل پنجم F-35 به علت خرید سیستم راکتی ضد هوایی S-400 روسیه، حذف کند انقره جنگنده های SU — 57 را از روسیه خریداری خواهد کرد.
روسیه و ترکیه قرارداد خرید اس-400 را در سال 2017 امضا کردند. علیه این معامله بارها و بارها در امریکا سخن گفته شد و تهدید کردند که تحویل جنگنده های اف-35 که قبلا مبلغش توسط ترکیه پرداخت شده است ملغی شود و خواستار این شدند که ترکیه میان روسیه و غرب یکی را انتخاب کند.
ترکیه عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی ناتو است و برای دفاع از خود قصد دارد سیستم های راکتی را از روسیه خریداری کند. این موضوع نشان می‌دهد که اعتماد بین ترکیه و امریکا خدشه‌دار شده است.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ابراز داشته که کشورش از خرید سیستم های راکتی دافع هوایی S-400 از روسیه، با وجود مخالفت ها از سوی ایالات متحده امریکا؛ عقب نشینی نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала