تا ساعاتی دیگر «لویه جرگه مشورتی صلح» در کابل برگزار می شود

© Photo / جرگه مشورتی صلحاعضای کمیسیون برگزاری جرگه مشورتی صلح
اعضای کمیسیون برگزاری جرگه مشورتی صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«لویه جرگه مشورتی صلح» تا ساعاتی دیگر با هدف تعیین خطوط قرمز مذاکره با طالبان در شهر کابل برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، «لویه جرگه صلح» در کابل، از امروز آغاز و تا سه روز دیگر ادامه خواهد داشت و احتمال تمدید آن برای دو روز دیگر نیز وجود دارد.
دستکم 2500 نفر از بزرگان افغانستان در این جرگه حضور خواهند داشت اما با این حال، ده ها شخصیت مطرح ملی و جهادی، احزاب سیاسی، تیم های انتخاباتی و نهادهای جامعه مدنی این جرگه را تحریم کرده اند. 

عبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم

در روزهای اخیر 13 تیم انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده اند که در لوی جرگه شرکت نمی کنند. عبدالله عبدالله، غلام فاروق نجرابی، حکیم تورسن، نورالحق علومی، احمد ولی مسعود، محمد حنیف اتمر، فرامرز تمنا، شیدا محمد ابدالی، محمد شهاب حکیمی، رحمت الله نبیل، عنایت الله حفیظ، محمد ابراهیم الکوزی و نورالرحمان لیوال 13 نامزدی هستند که لوی جرگه را تحریم کرده اند.
همچنین علاوه بر این افراد، دستکم 70 حزب سیاسی از جمله حزب جمعیت اسلامی افغانستان، حزب جنبش ملی افغانستان، حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز این جرگه را تحریم کرده اند.
حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور نیز پیش از این اعلام کرده بود که جرگه مشورتی صلح را به سود مردم و به مثابه راه رسیدن به اجماع بزرگ ملی نمی‌داند و برگزاری آن باید به تاخیر افتد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала