آغاز کودتای نظامی در ونزوئلا

© AFP 2023 / Carlos Becerraونزوئلا
ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرده که نیروهای مسلح این کشور هم‌چنان به دفاع قاطعانه از دولت مشروع نیکولاس مادورو ادامه خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا امروز سه‌شنبه اظهار کرد، "آخرین مرحله" خود را برای برکناری نیکلاس مادورو آغاز کرده و از مردم و ارتش ونزوئلا خواست در پایان دادن به "غصب" قدرت از سوی مادورو از او حمایت کنند.
خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات و اطلاع رسانی ونزوئلا در توئیتی نوشت: می‌خواهم به اطلاع مردم برسانم که در حال حاضر در حال مقابله با گروه کوچکی از پرسنل ارتش، خائنانی هستیم که در قسمت خروجی شاهراه آلتامیرا در کاراکاس موضع گرفته‌اند. این افراد درصدد کودتا علیه قانون اساسی و صلح در کشور هستند. 

نیکولاس مادورا رئیس جمهور وینزویلا - اسپوتنیک افغانستان
اعلام زنگ خطر در ونزوئلا

خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در یک ویدیویی که در توییتر خود منتشر کرده، در کنار افرادی با لباس نظامی و لئوپولدو لوپز، سیاستمدار چپگرا که تحت بازداشت خانگی است، حضور دارد. او در این ویدئو می‌گوید که در پایگاه هوایی لاکارلوتا در کاراکاس قرار دارد.
گوایدو در این پیام ویدئویی اظهار کرد: نیروهای مسلح ملی تصمیم درستی گرفتند و روی حمایت مردم ونزوئلا حساب می‌کنند.
در مقابل ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرده نیروهای مسلح این کشور هم‌چنان به دفاع قاطعانه از دولت مشروع نیکولاس مادورو متعهدند.
وزیر دفاع در پیام های توئیتری نوشت: تمام قطعات نظامی در سراسر کشور، وضعیت پایگاه‌های نظامی را عادی اعلام کرده‌اند.
در تاریخ 23 جنوری سال جاری، خوان گوایدو، رئيس شورای ملی ونزوئلا خودش را رئيس‌جمهور این کشور اعلام نموده، سوگند وفاداری یاد کرد.
رهبران کشورهای اروپایی، ایالات متحده، کانادا و چندین کشور امریکای لاتین خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند.
از سوی دیگر قدرت‌های جهانی شامل روسیه و چین و همچنین نیروهای نظامی ونزوئلا همچنان از نیکولاس مادورو و باقی ماندن او در قدرت حمایت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала