فراخوان میخائیل گورباچف به روسیه و امریکا

© Sputnik / Uriy Abramochkin /  مراجعه به بانک تصاویر میخاییل گورباچوف
میخاییل گورباچوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
میخائیل گورباچف، رئیس جمهور شوروی، روسیه و ایالات متحده امریکا را به توقف وفکر کردن فرا خواند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل گورباچف، رئیس جمهور سابق شوروی، در مقاله‌ای برای نشریه Wall Street Journal ابراز داشت، روسیه و ایالات متحده به یک گفتگوی استراتژیک نیاز دارند، زیرا بازدارندگی هسته ای جهان را محافظت نمی کند، بلکه آنرا با خطر بیشتر مواجه می سازد.
گورباچف در ادامه نوشت: "امروز ایالات متحده و روسیه در تقاطع خطرناک قرار دارند و باید متوقف شوند و فکر کنند. سربازان جنگ سرد گفته اند که اکنون وقت آن فرا رسیده تا رهبران کشورهای ما عمل کنند." 

پیش بینی گورباچف از آغاز مسابقه هسته‌ای جدید - اسپوتنیک افغانستان
پیش بینی گورباچف از آغاز مسابقه هسته‌ای جدید

رهبر سابق شوروی به گفته های جورج شولز، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده، ویلیام پری وزیر دفاع سابق ایالات متحده و ساموئل نان سناتور سابق مجلس سنای ایالات متحده اشاره نموده که گفته اند: "درعدم گفتگوی پایدارو سازنده میان مسکو و واشنگتن، بازدارندگی نمی تواند جهان را از خطرات هسته ای یا تروریسم هسته ای محافظت کند".
گورباچف سلاح های هسته ای را با یک اسلحه‌ای که در یک نمایشنامه گمنام بر روی دیوار آویزان است، مقایسه نمود که قصد نویسنده آن نا معلوم است.
رهبر سابق شوروی ابراز داشت: "سلاح های هسته ای می توانند به علت مشکلات فنی، عوامل انسانی یا خطاهای کامپیوتری به کار انداخته شوند. موضوع اخیر « خطا های کامپیوتری» بیشتر از همه نگران کننده است. فناوری های کامپیوتری در همه جا در حال حاضر استفاده می شود و تا کنون چندین بار دیده شده که فناوری کامپیوتر و الکترونیک در هواپیما ها و در وصنعت، درکار سیستم های کنترل خرابی های دیده شده.
گورباچف تا کنون بارها از ایجاد گفتگوی استراتژیک میان روسیه و ایالات متحده حمایت کرده است. وی همچنین از تصمیم واشنگتن برای خروج از پیمان هسته‌ای انتقاد نموده و خاطرنشان کرد که این امر به دلیل تمایل امریکا به برتری نظامی مطلق است که ایالات متحده می خواهد بدینگونه اراده اش را به کل جهان دیکته و تحمیل کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала