امپراتور جاپان تاج و تخت را رها کرد

© AFP 2023 / Toshifumi Kitamuraامپراتور جاپان تاج و تخت را رها کرد
امپراتور جاپان تاج و تخت را رها کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آکیهیتو، امپراتور جاپان سرانجام از سمتش کناره گیری واین پست را به، ولیعهد و پسرش ناروهیتو واگذار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شینزو آبه، نخست وزیرجاپان، امروز سه شنبه به گونه رسمی از کناره گیری آکیهیتو امپراتور 85 ساله این کشور از تاج و تخت خبر داد.
بیانیه‌ای نخست وزیر جاپان توسط؛ یوشیحاید سوگا دبیر کل کابینه وزرای این کشورامروز "30 آپریل" در یک برنامه زنده تلویزیونی به ملت آن کشور اعلام شد.
امپراتور آکیهیتو قرار است امروز سه شنبه کناره گیری کرده و به سه دهه دوران هیسی « صلح سراسری» پایان دهد. پسر او، ولیعهد ناروهیتو، بلافاصله بر تخت امپراتوری خواهد نشست.
شینزو آبه به نمایندگی از مردم جاپان از امپراتور آکهیتو و همسر وی صمیمانه قدردانی و سپاسگذاری نمود.  

Президент США Дональд Трамп с женой Меланией перед инаугурацией в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ به امپراتور جاپان تعظیم نکرد

مراسم کناره گیری امپراتور آکیهیتو عصر سه شنبه در کاخ امپراتوری برگزار خواهد شد. امپراتور سپس آخرین سخنان خود را در مقام فعلی خطاب به مردم ابراز خواهد کرد گفت. این اولین بار در بیش از 200 سال گذشته است که یک امپراتور در قید حیات از مقام خود کناره گیری می کند.
دوران امپراتوری ناروهیتو که از روز چهارشنبه اول می آغاز می شود "ریوا" نام گرفته است.
سه سال پیش، امپراتور آکیهیتو در نطقی نادر نگرانی اش را از کهولت سن خود که ممکن است ادامه انجام وظایفش را به دشواری روبرو کند ابراز کرد. در آن زمان سخنان وی به عنوان تمایل او برای کناره گیری در نظر گرفته شد.
امپراتور آکیهیتو از سن 55 سالگی و پس از مرگ پدرش بر مسند امپراتوری جاپان نشست. او اولین امپراتور جاپان بود که بعد از تصویب قانون اساسیِ پس از جنگ به این مقام رسید.
او در دوره امپراتوری خودبه سراسر جاپان سفر کرد تا از مناطق آسیب دیده، مراکز افراد دارای ناتوانی ها و بناهای یادبود کشته شدگان جنگ بازدید کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала