ترکیه تلاش برای کودتا در ونزوئلا را محکوم کرد

© AFP 2023 / Adem Altanترکیه تلاش برای کودتا در ونزوئلا را محکوم کرد
ترکیه تلاش برای کودتا در ونزوئلا را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت ترکیه ضمن محکوم نمودن تلاش برای کودتا در ونزوئلا خواستار حل مسالمت آمیز بحران این کشور شد.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با نشر پیامی در توییتر اظهار داشت که انقره با تغییر قدرت در ونزوئلا به شیوه ای غیر دموکراتیک مخالف است.

چاووش‌اوغلو: «امروز ما نگران اخبار از ونزوئلا درباره تلاش برای نقض قانون اساسی بودیم. ما با تلاش برای تغییر حکومت های مشروع با استفاده از ابزار غیر دموکراتیک مخالف هستیم. ما خواستار حل و فصل بحران این کشور از راه گفتگو هستیم. ما در کنار مردم ونزوئلا ایستاده ایم.»

پیش از این، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از مردم و اردوی این کشور خواست تا برای پایان دادن به "غصب" کشور به جاده ها برآیند.  گوایدو افزود، نظامیانی که از وی طرفداری میکنند «تصمیم درست گرفته اند و میتوانند روی حمایت مردم ونزوئلا حساب نمایند.»

یادآوری میکنیم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ۲۳ جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.    

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.    

ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала