مشکل جدی که «لویه جرگه مشورتی صلح» با آن برخورد

© Sputnik / JAKمشکل جدی لویه جرگه « جرگه بزرگ مشورتی صلح» کابل
مشکل جدی لویه جرگه  « جرگه بزرگ مشورتی صلح» کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای لویه جرگه مشورتی صلح، معاونین انتصابی را قبول نکرده و خواستار تعیین هیات اداری بر اساس رای گیری و نظر اعضا شدند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، لویه جرگه مشورتی صلح روز گذشته با حضور 3200 عضو به صورت رسمی آغاز شد و عبدالرب رسول سیاف نیز از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس تعیین شد.
بعد از ظهر اولین روز جرگه نیز عمر داودزی، رئیس کمیسیون برگزاری لویه جرگه، حبیبه سرابی، عبدالروف ابراهیمی، عبدالرئوف انعامی و فضل الهادی مسلمیار را به عنوان معاونین جرگه معرفی کرد که با واکنش اشتراک کنندگان روبرو شد. 

تالار لوی جرگه - اسپوتنیک افغانستان
درگیری و اخراج معترضان از تالار جرگه صلح + ویدئو ها

اعضای جرگه معتقد بودند که تنها انتصاب رئیس را قبول کرده اند و معرفی این افراد به عنوان معاون، انتصابی بوده و باید معاونین جرگه از سوی آنها انتخاب شوند.
شماری از اعضای جرگه معتقدند که افراد معرفی شده برای هیات اداری کسانی هستند که از بدنه حکومت آمده و در جریان سال های اخیر هیچ دستاوردی برای صلح نداشته اند.
به همین منظور، اعضای جرگه بر انتخاب هیات اداری در یک رای گیری تاکید داشتند و گفته اند که باید افرادی روی کار بیایند که برای صلح کار کنند.
انتقاد و مخالفت اشتراک کنندگان جرگه باعث شد تا روز اول لوی جرگه بدون دستاورد مشخص پایان یافته و امروز (10 ثور) برای تعیین اعضای هیات اداری تصمیم بگیرند.
عدم تعیین هیات اداری باعث می شود که کمیته ها نتوانند گزارش های کاری شان را ارائه کنند، زیرا بر اساس برنامه، کمیته ها باید گزارش شان را در اختیار هیات اداری قرار دهند.
برگزاری این جرگه تاکنون با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است. در نشست روز نخست لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح دو معترض به شمول یک مرد و زن به دلیل اعتراض‌شان از صحن تالار لویه‌جرگه با خشونت اخراج شدند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала