عبدالله: اکثریت مردم نمی خواهند افغانستان طالبانی شود

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBعبدالله: اکثریت مردم نمی خواهند افغانستان طالبانی شود
عبدالله: اکثریت مردم نمی خواهند افغانستان طالبانی شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اکثریت مردم هیچ گاهی نمی‎خواهند تا عقب گرد داشته باشند و باید حقوق شان در گفت‌وگوهای صلح تضمین شود.
داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله دلیل اصلی لغو نشست قطر را نامبرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، عبدالله عبدالله رئیس اجراییه افغانستان، که در مراسم گرامی‎داشت از جان باختن دسته جمعی خبرنگاران که سال پار جان‎های شان را در یک حمله انتحاری در جاده مطبعه از دست دادند می‎گوید، که هنوز هم موانع سد راه گفت‎وگوهای صلح از میان برداشته نشده است و راه‎کار یک صلح پایدار و با ثبات در کشور هنوز گنگ است.

در همین حال، عبدالله تاکید می‎ورزد، که اکثریت مردم هیچ گاهی نمی‎خواهند تا عقب گرد داشته باشند و باید حقوق شان در گفت‌وگوهای صلح تضمین شود.

همچنان عبدالله تاکید می‎ورزد، که تاکنون مردم افغانستان در دو طرف میز گفت‌وگوهای صلح حضور نیافته اند تا در باره یک صلح با عزت که حقوق مردم در آن تضمین باشد بحث شود.

عبدالله می‎گوید:- "موضوع صلح بسیار عمده و اساسی است و مسئله صلح با عزت و پایدار که حقوق مردم تضمین باشد و طالبانی شدن رژیم را اکثریت مردم نمی خواهند و تاکنون این گره باز نشده است و مردم افغانستان دو طرف میز ننشسته اند و آینده صلح مربوط به نشست رو به رو است".

با این حال حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی تاکید می‎ورزد، که وضعیت کنونی در کشور یک فاجعه است و ادامه این وضعیت که هر روز صدها تن کشته می شوند، پذیرفتنی نیست.

محب بیان میدارد:- "وضعیتی که در افغانستان می گذرد یک فاجعه است و روزانه صدها شهروند افغانستان شهید می‎شوند و در این جنگ کار رسانه ها جهاد است و باعث افتخار نه تنها ما بلکه افتخار جهان است که همانند سربازان ما سینه شان را سپر کرده اند".

از سویی هم، مسعود اندرابی سرپرست وزیر وزرات امور داخله می‎گوید:- "نیروهای امنیتی هر لحضه به خاطر آرامش مردم و سرکوب دشمنان مبارزه می‎کنند و قیمت جان و خون خود می رزمند و این بیان‎گر حفاظت از کشور و آزادی بیان است".

این در حالیست، که حال حکومت افغانستان جرگه مشورتی صلح را برگزار کرده است تا توافق نظر کلی برای گفت‌وگوهای صلح به دست آید، دیده شود که تا چه اندازه گروه طالبان فیصله‎های این جرگه را خواهند پذیرفت و حاضر به گفت‌وگوهای صلح با حکومت افغانستان خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала