احتمال انتقال البغدای سرکرده داعش به افغانستان

© East News / Balkis Pressاحتمال انتقال البغدای سرکرده داعش به افغانستان
احتمال انتقال البغدای سرکرده داعش به  افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هواپیماهای کشورهای بزرگ ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش و همراهانش را به منطقه امنی منتقل کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه، باقر الزبیدی وزیر اسبق کشور عراق امروز چهارشنبه اطلاعات جالبی درباره ظهور مجدد ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش و محل حضور و نقشه های آینده وی فاش کرد.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: نوار ویدئویی اخیر البغدادی در سوریه ضبط شده بود، اما هواپیماهای قدرت های بزرگ او را به همراه گروهی از سران خارجی داعش به منطقه امنی منتقل کردند تا نقشه ترسیم شده برای البغدادی به منظور برهم زدن امنیت کشورهای منطقه و برخی کشورهای بزرگ را تکمیل کنند.

الزبیدی ابراز عقیده کرد: "سران میانی و داعشی های اسیر شده در مناطق الباغوز و رقه سوریه برای گسستن ترکیه با هماهنگی نیروهای کُرد موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) و زیر نظر بین المللی به کار گرفته خواهند شد."

وی تصریح کرد: در دوره زمانی که نبردها در منطقه الباغوز متمرکز شد و رسانه ها روی خروج کودکان و زنان از اردوگاهها تمرکز کردند، البغدادی از سوریه و عراق خارج شد.

الزبیدی گفت که به احتمال زیاد البغدادی یا در «شمال افغانستان» برای گشوده جبهه ای در آسیای میانه حضور دارد یا اینکه برای تکمیل طرح بهار آفریقایی که سناریوی اول آن شکست خورد و از طرح جایگزینی کمک گرفته شد، به آفریقا منتقل شده است.

وی  می گویدکه آنچه در لیبی و الجزایر و سودان انجام شده و می شود، گامی در این طرح است و به دنبال آن تونس و مغرب و کشورهای دیگر آفریقایی قرار دارند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала