بنیانگذار ویکی‌لیکس به 50 هفته زندان محکوم شد

© REUTERS / Henry Nichollsبنیانگذار ویکی‌لیکس به 50 هفته زندان محکوم شد
بنیانگذار ویکی‌لیکس به 50 هفته زندان محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادگاهی در لندن، بنیانگذار ویکی‌لیکس را به دلیل نقض شرایط وثیقه به تحمل 50 هفته حبس محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دادگاهی در لندن، جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس را به دلیل نقض شرایط وثیقه به تحمل 50 هفته حبس محکوم کرد.

البته این حکم مربوط به بریتانیا است و احتمال تشکیل یک جلسه دادگاه در خصوص تصمیم‌گیری در باره استرداد آسانژ به امریکا وجود دارد.

حملات گسترده سایبری به اکوادور پس از دستگیری آسانژ - اسپوتنیک افغانستان
حملات گسترده سایبری به اکوادور پس از دستگیری آسانژ

قاضی گفت: شما به پولیس تسلیم نشدید، سفارت اکوادرو مجبور شد ساختمان را به دسترس پولیس قرار بدهد انتخاب به دست شما بود و تمام استدالال‌ها را «برای کاهش مجازات» رد می‌کنم.

دادگاه «ساوثوارک کراون» در لندن، امروز (چهارشنبه) آسانژ را به دلیل «نقض شرایط وثیقه»، مجرم دانست و به 50 هفته زندان محکوم کرد.

پلیس انگلیس 11 اپریل سال جاری میلادی، اعلام کرد پس از خروج آسانژ از سفارت اکوادور در لندن، او را بازداشت کرده است.

آسانژ که در سال 2006 سایت ویکی‌لیکس را تأسیس کرد، در سال 2010 با انتشار تصاویر و ویدیوهای کشتار غیرنظامیان توسط ارتش امریکا در عراق و افغانستان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. اندکی بعد دولت امریکا علیه سایت ویکی‌لیکس تحقیقات جنایی را آغاز کرد و از متحدان خود خواست به این تحقیقات کمک کنند. اندکی بعد دولت سویدن آسانژ را به «تجاوز جنسی» به یک زن متهم و علیه او حکم بازداشت در سرتاسر جهان صادر کرد.

آسانژ با رد این اتهام و بیان اینکه ادعای سویدن انگیزه‌های سیاسی دارد و هدف از آن خاموش کردن ویکی‌لیکس است، در سال 2012 به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد.

در سال‌های گذشته با وجود پناهندگی آسانژ به سفارت اکوادور، سایت ویکی‌لیکس به انتشار اسناد طبقه‌بندی‌شده کشورهای مختلف از جمله امریکا و بریتانیا ادامه داده و به همین دلیل واشنگتن و لندن اکوادور را به شدت تحت فشار قرار داده بودند تا به وضعیت پناهندگی او پایان دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала