افشای اندازه زرادخانه هسته ای امریکا

© AFP 2023 / Paul Buckاندازه زرادخانه هسته ای امریکا فاش شد
اندازه زرادخانه هسته ای  امریکا فاش شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
The Bulletin of the Atomic Scientists در گزارشی اندازه زرادخانه هسته‌ای امریکا را افشا کرد.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Bulletin of the Atomic Scientists ایالات متحده حدود 3.8 هزار کلاهک هسته ای دارد که 1750 آنها بر روی راکت های بالستیک و بمب افکن های استراتژیک نصب می باشند. با این حال، 2050 کلاهک در در صورت نیاز به حالت ذخیره قرار دارند.
به گفته محققان، 1.3 هزار کلاهک بالای راکت های بالستیک بین قاره ای نصب شده، 300 بمب هسته ای برای حمل بمب افکن های استراتژیک از پایگاه های نظامی ایالات متحده در نظر گرفته شده و 150 بمب هسته‌ای دیگر در پایگاه های اروپایی نگهداری می شوند. 

شانس امریکا در صورت حمله هسته‌ای روسیه - اسپوتنیک افغانستان
شانس امریکا در صورت حمله هسته‌ای روسیه

علاوه بر این، حدود 2،400 کلاهک که از کار افتاده اند از حالت جنگی حذف شده و تا سال 2030 برای خنثی سازی آماده خواهند شد.
براساس معاهدات مربوط به اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود کردن تسلیحات استراتژیک که در سال 2010 توسط روسیه و ایالات متحده امضا شده است، هر یک از طرفین زرادخانه های هسته ای خود را کاهش می دهد طوری که با گذشت هفت سال، در آینده، زراد خانه هسته‌ای هر یک ازاین دو کشور بیش از 700 راکت بالستیک بین قاره ای، راکت های بالستیک برای زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین، و همچنین 1،550 کلاهک و 800 پرتاب کننده مستقر و غیر مستقربیشتر نخواهد بود.
پیشتر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، از خروج این کشور از پیمان منع استفاده از سلاح های هسته ای اعلام کرد و گفت که ایالات متحده، روسیه و چین باید این کار را انجام دهند.
پیمان منع تولید و آزمایش راکت هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد، در سال 1987، توسط رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده امریکا و میخائیل گورباچف، دبیر کل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی، امضا شد.
با امضای این توافقنامه، واشنگتن و مسکو متعهد شدند تا مالکیت، تولید و یا پرتاب آزمایشی موشک های کروز با برد 500 تا 5500 کیلومتر را متوقف کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала