یک شیرچوش برای 30 نوزاد در لویه جرگه

© AP Photo / Sakchai Lalitیک شیرچوش برای 30 نوزاد در لویه جرگه
یک شیرچوش برای 30 نوزاد در لویه جرگه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برگزارکنندگان لویه جرگه برای30 نوزاد یک شیرچوشک تهیه کرده‌اند

به گزارش اسپوتنبک به نقل از رسانه ها، شماری از زنان شرکت‌کننده در لویه جرگه‌ی مشورتی صلح می‌گویند، برای کودکان‌شان امکانات درست فراهم نشده و نزدیک به سی نوزاد توسط یک شیرچوش تغذیه می‌شوند.
زهرا یکی از اشتراک‌کنندگان لوی جرگه‌ی مشورتی صلح که از ولایت بامیان به کابل آمده می‌گوید که هیچ‌گونه امکانات صحی برای مادران شیرده و کودکان فراهم نشده است و بیش از سی نوزاد در یک اتاق نگهداری می‌شوند.
او می‌افزاید، فاصله‌ محل برگزاری لویه جرگه تا کودکستان بیش از نیم ساعت و مادران شیرده روزانه ۳-۴ بار این مسیر را پیاده رفت‌وآمد می‌کنند.
زرغونه بانوی دیگری‌ است که با کودک چهار ماهه‌اش از ننگرهار برای شرکت در لویه جرگه به کابل آمده است. او می‌گوید، به آنان وعده شده بودند که امکانات برای کودکان‌شان فراهم است، اما حالا کودکش مریض است و حتی به داکتر متخصص امراض کودکان نیز دسترسی ندارند.
زرغونه می‌گوید که در این‌جا با آنان مانند زندانی رفتار می‌شود و حق آزادی‌شان سلب شده است. او در حالی که کودک مریض‌اش را در آغوش دارد می‌گوید، در این‌جا دوا و داکتر نیست و مجبور است کودک‌‌اش را برای درمان به شهر ببرد.
به گفته‌ی این بانوان، شمار کارمندان کودکستان لویه جرگه نسبت به کودکان اندک است و به کودکان رسیدگی لازم صورت نمی‌گیرد.
با این حال، محمد حیدری، معاون سخنگوی لویه جرگه مشورتی صلح می‌گوید، بیشترین توجه برگزارکنندگان لوی جرگه مشورتی صلح بر روی کودکان متمرکز است و امکانات و سهولت‌های کافی برای کودکستان‌ها در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала