قریشی: پاکستان از روند صلح و توسعه افغانستان صادقانه حمایت نموده

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر قریشی: پاکستان از روند صلح و توسعه افغانستان صادقانه حمایت نموده
قریشی: پاکستان از روند صلح و توسعه افغانستان صادقانه حمایت نموده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه پاکستان ابراز داشت که، کشورش تلاش‌هایی صادقانه به منظور موفقیت روند صلح افغانستان انجام داده و نقش مقتضی خود را برای توسعه این کشور ایفا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Nation شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی خطاب به هفتمین دور اجلاس " گفتگوی پاکستان- افغانستان: مسیر دوم" در اسلام آباد اظهار کرد: صلح در افغانستان برای ارتباطات منطقه‌ای اهمیت زیادی دارد و مردم افغانستان خودشان باید درباره آینده خود تصمیم بگیرند. 

عمران خان - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: دیگر هرگز به حکومت افغانستان مشوره نخواهم داد

وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد، به کشورهای مختلف سفر کرده و چندین نشست با زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در خصوص مساله صلح این کشور داشته است.
قریشی گفت که افغانستان را دعوت به یک شروع جدید می‌کند و معتقد است، پاکستان و افغانستان یک آینده مشترک دارند.
او خاطر نشان کرد: پاکستان به نقش ضروری خود در توسعه افغانستان عمل کرده و و وعده پروژه‌هایی به ارزش یک میلیارد دلار برای این کشور را داده.
قریشی با اشاره به برخی مثال‌ها در این زمینه گفت: افغانستان یک شریک تجاری مهم برای پاکستان بوده و دو کشور از طریق راه آهن و عبور و مرور جاده‌ای به تجارت می‌پردازند.
وی افزود: بالغ بر 50 هزار از شهروندان افغانستان در نهادهای آموزشی پاکستان درس خوانده‌اند و اکنون در بخشهای خصوصی و دولتی افغانستان مشغول به کار هستند.
وزیر خارجه پاکستان اظهار کرد: ما شش هزار بورس تحصیلی رایگان برای دانشجویان افغان صادر کردیم. ما برای تشویق به آموزش زنان، صد جایگاه را به داوطلبان زن افغان اختصاص دادیم.
قریشی در ادامه اظهار کرد: نباید به نقش مهم افغانستان در برقرای ارتباطات منطقه‌ای غفلت ورزید و بدون این کشور انجام پروژه‌های بزرگ در کشورهای آسیای مرکزی غیرممکن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала