نور: شماری از اشتراک کنندگان جرگه مشورتی صلح از من اجازه گرفته‌اند

© Photo / Ata Mohammad Noor FBنور: شماری از اشتراک کنندگان جرگه مشورتی صلح از من اجازه گرفته‌اند
نور: شماری از اشتراک کنندگان جرگه مشورتی صلح از من اجازه گرفته‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان می‌گوید که شماری از اشتراک کنندگان در جرگه مشورتی صلح از من اجازه گرفته اند و همچنان گفته است که در این جرگه نفوذ دارد.

به گزارش اسپوتنیک، عطامحمد نور، رییس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان، در یک گفت‌وگوی ویژه با آریانانیوز، می‌گوید که در جرگه مشورتی صلح نفوذ دارد و حکومت نمی‌تواند این جرگه را برخلاف میل مردم به پیش ببرد.

آقای نور می‌گوید: «بسیاری از دوستان به ما می‌گفتند که در جرگه شرکت کنند من خودم به آنها گفتم که بلی مردم ما در آنجا است و حکومت نمی‌تواند به خواست خودش پیش برود».

آقای نور، یکی از تحریم کننده‌گان جرگه مشورتی صلح است و این جرگه را شیوه ای از کارزارهای انتخاباتی رییس‌جمهور غنی، می‌داند.

سپیدار: جرگه مشورتی صلح، جرگه اشرف غنی است - اسپوتنیک افغانستان
سپیدار: جرگه مشورتی صلح، جرگه اشرف غنی است

در همین حال، آقای نور، به پایان دوره کاری رییس‌جمهور غنی، در اول ماه جوزای سال روان تاکید ورزیده می‌گوید که برای ادامه نظام با بزرگان سیاسی مشورت می‌کند.

آقای نور می‌افزاید: «قانون اساسی گفته است که اول جوزا سال پنجم کار رییس جمهور پایان می یابد اینها که رییس جمهور انتخابی هم نیستند ما برای ادامه نظام با بزرگان مشورت می کنیم».

از سویی هم، پرسش چند دسته شدن حزب جمعیت اسلامی در تکت‌های انتخاباتی را آقای نور چنین پاسخ می‌دهد؛ وی در گوش‌زد به صلاح الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت اسلامی می‌گوید آقای ربانی را بیشتر از دوره کاری اش تحمل کرده اند.

آقای نور، می‌گوید که صلاح‌الدین ربانی، رهبری جمعیت را پس از جان باختن پدرش به عهده دارد و در دو دور انتخابات قبلی از عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت حمایت کرده است این بارهم آقای ربانی حمایت جمعیت اسلامی را در انتخابات پیش‌رو از آقای عبدالله اعلام کرده است.

آقای نور اظهار میدارد: «جمیعت اسلامی به ریفورم نیاز دارد ما صلاح الدین خان را پس از شهادت استاد برای دو ماه سرپرست تعیین کردیم اما ادامه کار را تحمل کرده ایم».

عطامحمد نور، از چهره‌های مطرح در دسته انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر مشاور پیشین شورای امنیت است. وی از جمله منتدقین حکومت افغانستان است که گاه گاهی حتی متهم به توسل به زور در برابر بعضی از تصامیم حکومت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала