ممنوعیت پرواز برای شرکت های هوایی امریکا در ونزوئلا

© AFP 2023 / Yuri Cortezممنوعیت پرواز برای شرکت های هوایی امریکا در ونزوئلا
ممنوعیت پرواز برای شرکت های هوایی امریکا در ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی تشدید تنش‌ها در کاراکاس، سازمان هواپیمایی فدرال ایالات متحده FAA به شرکت‌های هواپیمایی امریکایی در ونزوئلا فرصت داد تا در طی 48 ساعت این کشور را ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان هواپیمایی ایالات متحده همچنین به افرادی که در قلمرو ونزوئلا قرار دارند نیز باید در سریع‌ترین زمان از اعلام این گزارش " حتا قل از 48 ساعت" این کشور را ترک کنند.
این سازمان همچنین ضمن اشاره به بی‌ثباتی و تنش‌های سیاسی در ونزوئلا با صدور فرمانی به شرکت حمل و نقل هوایی امریکا دستور داد در ارتفاع کمتر از 8 هزار متری از بالای آسمان ونزوئلا پرواز نکنند.
بحران سیاسی در ونزوئلا روز سه‌شنبه در حالی وارد دور جدیدی شد که خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان ونزوئلا و حامیانش با تجمع در شاهراه مقابل پایگاه نظامی «لاکارلوتا» در کارکاس از مردم ونزوئلا و ارتش این کشور خواستند به خیابان‌ها آمده و آن‌ها را برای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا همراهی کنند. این اقدام گوایدو که با حمایت امریکا واقع شد با واکنش سریع نیروهای وفادار مادورو شکست خورد.
در تاریخ 23 جنوری سال جاری، خوان گوایدو، رئيس شورای ملی ونزوئلا خودش را رئيس‌جمهور این کشور اعلام نموده، سوگند وفاداری یاد کرد.
ایالات متحده امریکا و شماری از کشورهای دیگر گوایدو را به‌رسمیت شناخته، از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور برحال این کشور خواستند تا علیه اپوزیسیون از زور کار نگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала