واکنش ونزوئلا به اظهارات پمپئو درباره تلاش مادورو برای فرار از کشور

© AP Photo / Seth Wenigواکنش ونزوئلا به سخنان پمپئو درباره تلاش مادورو برای فرار از کشور
واکنش ونزوئلا به سخنان پمپئو درباره تلاش مادورو برای فرار از کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ونزوئلا اظهارات مطرح شده توسط مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده درباره این که رئیس جمهور ونزوئلا قصد داشته به کوبا فرار کند را اطلاعات غلط و جعلی نامید.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان اعلام کرده بود که نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا آماده شده تا از این کشور فرار کند اما روسیه وی را به ماندن در ونزوئلا متقاعد کرده است. پامپئو تاکید کرد که مادورو قصد فرار به هاوانا، پایتخت کوبا را داشته است.
خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا در صفحه تویئتر خود نوشت: انتشار اخبار جعلی و دروغ غم انگیزترین راه برای قبول این مسئله است که کودتایی که شما از آن حمایت کردید بار دیگر شکست خورد. دیپلماسی باید در دولت امریکا احیا شود. دونالد ترامپ از ونزوئلا دست بردار. 

ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
آغاز کودتای نظامی در ونزوئلا

مادورو نیز ضمن انتقاد شدید از این ادعای پامپئو، اظهارات وی را دیوانگی، دروغ و فریبکاری توصیف کرد.
خوآن گوایدو، رهبر اپوزیسیون و رییس جمهور خود خوانده ونزوئلا و طرفدارانش صبح روز سه‌شنبه در کاراکاس در مقابل پایگاه نظامی لا کارلوتا تجمع کرده بودند. پیش‌تر گوایدو از مردم ونزوئلا و ارتش خواسته بود تا به خیابان‌ها بیایند تا عملیات سرنگونی مادورو را تکمیل سازند.
در مقابل ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرده نیروهای مسلح این کشور هم‌چنان به دفاع قاطعانه از دولت مشروع نیکولاس مادورو متعهدند.
در تاریخ 23 جنوری سال جاری، خوان گوایدو، رئيس شورای ملی ونزوئلا خودش را رئيس‌جمهور این کشور اعلام نموده، سوگند وفاداری یاد کرد.
رهبران کشورهای اروپایی، ایالات متحده، کانادا و چندین کشور امریکای لاتین خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند.
از سوی دیگر قدرت‌های جهانی شامل روسیه و چین و همچنین نیروهای نظامی ونزوئلا همچنان از نیکولاس مادورو و باقی ماندن او در قدرت حمایت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала