آمادگی امریکا برای جنگ با ونزوئلا

© REUTERS / Yuri Gripasآمادگی امریکا برای جنگ در ونزوئلا
آمادگی امریکا برای جنگ در ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واشنگتن در صورت ضرورت می‌تواند عملیات نظامی علیه ونزوئلا را آغاز کند.

 به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا در گفتگو با فاکس بیزنس گفت: «واشنگتن در صورت ضرورت می‌تواند عملیات نظامی علیه ونزوئلا را آغاز کند».
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که رئیس جمهور دونالد ترامپ کاملا روشن و واضح گفته است که عملیات نظامی محتمل و ممکن است. اگر لازم باشد امریکا این کار را انجام خواهد داد.
پمپئو افزود که ایالات متحده هر کاری می کند تا از تجاوز بپرهیزد و به استعفای صلح آمیز رئیس جمهور ونزوئلا نیکلاس مادورو امیدوار است. به گفته پمپئو، واشنگتن در صورتی که رهبر مخالفین ونزوئلا خوآن گوآیدو زندانی شود، باید عکس العمل نشان دهد.
در همین حال رویترز خبرداد که پنتاگون از کاخ سفیر فرمانی را برای آماده سازی عملیات نظامی در ونزوئلا دریافت نکرده است. به گفته دستیار وزیر دفاع امریکا در امور امنیت بین الملل، آنها همیشه گزینه ها و طرح ها را در صورت اوضاع فوق العاده بطور فوری بررسی می نماید.
لارم به ذکر است که ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала