نتایج یک تحقیق: نابرابری جنسیتی در عربستان یافت نشد

© Photo / Youtube/Most of usنتایج یک تحقیق: نابرابری جنسیتی در عربستان یافت نشد
نتایج یک تحقیق: نابرابری جنسیتی در عربستان یافت نشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج یک همه پرسی افکار عامه در عربستان سعودی، از عدم تبعیض جنسیتی در این کشور محافظه کار خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Business Insider، مرکز افکار عامه عربستان سعودی یک بررسی جامعه شناختی را انجام داد و نتیجه گرفت که تبعیض جنسیتی در این کشور وجود ندارد.
یک شرکت خصوصی که به طور مرتب نظرسنجی های را به سفارش مقامات سلطنتی انجام می شود، مسائل مربوط به نفرت، تبعیض و نژادپرستی را مورد بررسی قرار داد. گزارش شده است که دراین بررسی بیشتر از مردان این کشور پرسش شده است. 

زنان عربستان پس از رانندگی اکنون پیلوت می شوند+ عکس - اسپوتنیک افغانستان
زنان عربستان پس از رانندگی اکنون پیلوت می شوند+ عکس

نتایج این تحقیق که در تاریخ 28 آپریل منتشر شد همه را شگفت زده ساخت. جامعه شناسان عرب در این باره گفتند: "نتایج این بررسی عدم موجودیت هر گونه تبعیض جنسیتی در جامعه سعودی را تایید می کند."
به گزارش انجمن جهانی اقتصاد، عربستان سعودی در رتبه 141 از 149 کشور از لحاظ برابری جنسیتی قرار دارد. زنان سعودی بدون اجازه مردان حق کار و رفتن به خارج از خانه را ندارند.
در سال 2018 زنان سعودی اجازه رانندگی و شرکت در مسابقات فوتبال را دریافت کردند. این اقدامات بخشی از برنامه شهزاده محمدبن سلمان برای مدرن سازی جنبه های خاصی از جامعه سعودی است. در میان چیزهای دیگر، او قول داد که حقوق مردان و زنان را مساوی کند.
در ماه دسامبر همان سال، مقامات سعودی به شکنجه زنان درگیر در فعالیت های سیاسی متهم شد. عفو بین الملل گفت که زنان سیاست‌پیشه مورد آزار و اذیت جنسی و همچنین شکنجه قرار گرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала