وزیر خارجه اندونیزیا با ملا برادر دیدار کرد

© AFP 2023 / Manan Vatsyayanaوزیر خارجه اندونیزیا با ملا برادر دیدار کرد
وزیر خارجه اندونیزیا با ملا برادر دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه اندونیزیا در باره پروسه صلح افغانستان با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان در قطر دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ریتنو لیستاری مارسودی، وزیر امور خارجه اندونیزیا در راس هیئتی در باره پروسه صلح افغانستان با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی رهبر طالبان و اعضای دفتر سیاسی این گروه در قطر دیدار و گفتگو کرده است.
گروه طالبان در بیانیه‌ای از دیدار ریتنو لیستاری مارسودی، وزیر خارجه اندونزی با ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی این گروه در قطر خبر داده است.

офис талибов катар - اسپوتنیک افغانستان
آغاز ششمین دور مذاکرات امریکا و طالبان در قطر

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان تصریح کرد که دو طرف درباره حل مسالمت آمیز بحران در افغانستان و مذاکرات صلح این گروه با امریکا صحبت کردند.

در پی لغو مذاکرات بین‌الافغانی صلح در قطر که طالبان و دولت افغانستان یکدیگر را متهم به کارشکنی‌ها می‌کنند تلاش‌ها برای از سرگیری این مذاکرات افزایش یافته است.

سخنگوی طالبان گفته است که ملابرادر در این دیدار عوامل برهم خوردن مذاکرات بین‌الافغانی صلح در قطر به وزیر خارجه اندونیزیا توضیح داده است.

این در حالی است که طالبان به لزوم برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی صلح در قطر اصرار دارد و این گروه ظاهراً با تغییر محل مذاکرات بین‌الافغانی صلح موافق نیست.

با توجه به این که اندونیزیا پیش از این چندین دور از نشست‌های صلح افغانستان را میزبانی کرده است ممکن است یکی از گزینه‌های احتمالی برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی صلح در آینده محسوب شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала