رهبر ونزوئلا از شکست کودتا در کشور خبر داد + ویدئو

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر مادورو
مادورو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، پس از تلاش مخالفان برای سازماندهی کودتا روز سه شنبه، برای نخستین بار در یک سخنرانی تلویزیونی در حضور مردم ظاهر شد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور ونزوئلا در سخنرانی که از طریق تلویزیون دولتی این کشور پخش شد اعلام کرد ارتش ونزوئلا تلاش برای کودتا را که گروهی کوچک به آن دست زده بودند ناکام گذاشته است.

رئیس دولت گفت که در نتیجه ناآرامی های روز گذشته پنج سرباز زخمی شدند، که حال دو تن از آنها وخیم می باشد. مادورو همچنین گفت که او دستور داده است تا تلاش ها برای این کودتا بررسی شود، تعدادی از مظنونان در حال حاضر مورد بازجویی قرار گرفته اند. وی اضافه کرد که همه افرادی که با سلاح برای سرنگونی قدرت به جاده ها برآمدند شناسایی و به جزای اعمال شان رسانیده خواهند شد.  

​Venezuela's President Maduro has vowed to punish #OperacionLibertad protesters-- he also has a message for U.S. State Sec. Pompeo

رهبر ونزوئلا، سخنان مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در مورد فرار وی از کشور را مورد انتقاد قرار داده و این اظهارات را مسخره نامید.
وی خطاب به مردم ونزوئلا افزود: "من شهروند این کشور هستم، من در میان کسانی هستم که این کشور را تشکیل می دهند و تمام این شش سال خود را با تمام وجود به خط مشی"هوگوچاووز اختصاص داده ام."
رئيس جمهور از ونزوئلائی ها قدردانی کرد که پس از تلاش مخالفان به کودتا، برای حمایت از وی به کاخ میرافلوروس در کاراکاس آمدند.
رهبر ونزوئلا گفت گوستاو گونزالس لوپز را عنوان رئیس سازمان اطلاعات ونزوئلا برگزیده است.
خوآن گوایدو، رهبر اپوزیسیون و رییس جمهور خود خوانده ونزوئلا و طرفدارانش صبح روز سه‌شنبه در کاراکاس در مقابل پایگاه نظامی لا کارلوتا تجمع کرده بودند. پیش‌تر گوایدو از مردم ونزوئلا و ارتش خواسته بود تا به خیابان‌ها بیایند تا عملیات سرنگونی مادورو را تکمیل سازند.
در مقابل ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرده نیروهای مسلح این کشور هم‌چنان به دفاع قاطعانه از دولت مشروع نیکولاس مادورو متعهدند.
در تاریخ 23 جنوری سال جاری، خوان گوایدو، رئيس شورای ملی ونزوئلا خودش را رئيس‌جمهور این کشور اعلام نموده، سوگند وفاداری یاد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала