ترامپ: هفتۀ آینده ما شاهد اتفاقات زیاد و مهمی در ونزوئلا خواهیم بود

© AFP 2023 / Nicholas Kammترامپ: هفتۀ آینده ما شاهد اتفاقات زیاد و مهمی در ونزوئلا خواهیم بود
ترامپ: هفتۀ آینده ما شاهد اتفاقات زیاد و مهمی در ونزوئلا خواهیم بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا وضعیت فعلی ونزوئلا را بسیار «وحشتناک» نامیده و وعده داده است که ونزوئلا هفتۀ آینده شاهد اتفاقات زیاد و مهم خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Fox Business، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا وضعیت فعلی کشور ونزوئلا را وحشتناک نامیده و وعده داده است که هفتۀ آینده اتفاقات زیادی در آن کشور رخ خواهد داد.

دونالد ترامپ می‌گوید که طرف امریکایی‌ها همه گزینه‌ها برای کمک به مردم آن کشور را بررسی می‌کند.

آمادگی امریکا برای جنگ در ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی امریکا برای جنگ با ونزوئلا

رئیس‌جمهور امریکا همچنان سخنان مایک پمپئو، وزیر امور خارجه کشورش را مبنی بر این که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا گویا قصد فرار از کشورش را داشت شایعات نامید.

پیش از این، اول ماه می سال روان مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا گفته بود که مادورو قصد داست ونزوئلا را به مقصد کوبا ترک کند و از کشورش فرار نماید. اما روسیه وی را این کار منصرف کرد.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، این خبر را تکذیب کرد و اعلام کرد که واشنگتن در تلاش آن است که روحیه ارتش ونزوئلا را صدمه بزند و حالا از اخبار بی‌اساس و دروغین به عنوان بخشی از جنگ خبری استفاده می‌کند.

یادآوری می‌کنیم، روز سه شنبه (30 اپریل) خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از مردم و اردوی این کشور خواست تا برای پایان دادن به «غصب» کشور به جاده ها برآیند. گوایدو افزود، نظامیانی که از وی طرفداری می‌کنند «تصمیم درست گرفته اند و می‌توانند روی حمایت مردم ونزوئلا حساب نمایند».

در تاریخ 23 جنوری سال جاری، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا خودش را رئيس‌جمهور این کشور اعلام نموده، سوگند وفاداری یاد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала