روسیه راه مقابله با پلان های امریکا برای ونزوئلا را پیدا کرده است

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه راه مقابله با پلان های امریکا برای ونزوئلا را پیدا کرده است
روسیه راه مقابله با پلان های امریکا برای ونزوئلا را پیدا کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو برای مقابله با پلان های امریکا برای ونزوئلا به بسیج تلاش های کشورهایی که به منشور سازمان ملل متحد احترام میگذارند، میپردازد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو به منظور مقابله با پلان های امریکا برای ونزوئلا، تلاش های کشورهایی را که به منشور سازمان ملل احترام میگذارند، بسیج میکند.

وی افزود که چنین گروهی در سازمان ملل ایجاد شده است.

لاوروف: «امیدوارم که این گره مورد حمایت جدی سازمان ملل قرار بگیرد.»

آقای لاوروف خاطرنشان ساخت که هدف ایجاد این گروه دفاع از موازین و اصول بنیادی حقوق بین المللی مبیاشد.

گفتنی است، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه (اول ماه می) اعلام کرد که واشنگتن میتواند در صورت ضرورت عملیات نظامی در ونزوئلا را آغاز کند. وی افزود که امریکا امیدوار است نیکولاس مادورو خودش از حکومت کنار برود.

پمپئو ادعا میکند، که مادورو قصد داشت ونزوئلا را ترک کند اما به اصرار روسیه در آنجا ماند. به گفته وی، طیاره ویژه ای  برای رئیس جمهور آماده شده بود تا او را به کوبا منتقل نمایند. روسیه این خبر را تکذیب میکند.

یادآوری میکنیم، روز سه شنبه (۳۰ اپریل) خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از مردم و اردوی این کشور خواست تا برای پایان دادن به "غصب" کشور به جاده ها برآیند. گوایدو افزود، نظامیانی که از وی طرفداری میکنند «تصمیم درست گرفته اند و میتوانند روی حمایت مردم ونزوئلا حساب نمایند.»

 رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ۲۳ جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.    

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.  

ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.      

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала