تولید سلاح‌های هسته‌ای جدید امریکا به هدف «مهار روسیه»

© Photo / David B. Gleasonتولید سلاح‌های هسته‌ای جدید امریکا به هدف «مهار روسیه»
تولید سلاح‌های هسته‌ای جدید امریکا به هدف «مهار روسیه» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا برنامۀ تولید سلاح‌های هسته‌جدید خود را به هدف «مهار روسیه» می‌خواند.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید ترکتنبرک، دستیار معاون وزیر دفاع امریکا در جلسات کنگره می‌گوید امریکا برنامه تولید سلاح‌های میان برد هسته‌ای جدید امریکا به هدف «مهار روسیه» است و امریکا قصد ندارد آستانه آن را کاهش دهد.

وی گفت: دلیل این که ما تصمیم گرفتیم مسیر سلاح‌های هسته‌ای کم قدرت را پیگیری کنیم این است که روس‌ها به طور خاص انجام می‌دهند. و این خود یک نگرانی را به وجود می‌آورد.

اندازه زرادخانه هسته ای  امریکا فاش شد - اسپوتنیک افغانستان
افشای اندازه زرادخانه هسته ای امریکا

به گفته وی، نگرانی امریکا دکترین روسی است «تنش برای رفع تنش» که استفاده محدود از سلاح‌ هسته‌ای در شرایط درگیری نظامی با استفاده از انواع متعارف تسلیحات می‌باشد.

در حال حاضر در محافل سیاسی و کارشناسی امریکا این باور شکل گرفته است که مسکو از دکترین فوق‌الذکر پیروی می‌کند اما دکترین نظامی رسمی روسیه استفاده از سلاح‌ هسته‌ای فقط در مواردی را در نظر می‌گیرد که علیه مسکو یا متحدانش سلاح کشتار جمعی به کار برده باشند یا تجاوز علیه روسیه با سلاح متعارف موجودیت کشور را در معرض تهدید قرار داده باشد.

دستیار معاون وزیر دفاع ملی امریکا می‌گوید که کشورش می‌خواهد دشمنانش حتی فکر برتری بر امریکا را از سرشان بیرون کنند. اما نمی‌خواهد که تنش را به بالاترین سطح برساند.

یادآور می‌شود ساخت و استقرار سلاح‌های هسته‌ای کم قدرت در دکترین هسته‌ای امریکا در نظر گرفته شده که به تصویب دولت دونالد ترامپ رسیده است.

پیش از این، آلکساندر گروشکو، معاون وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود دکترین هسته‌ای امریکا احتمال به کاربردن سلاح هسته‌ای را افزایش می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала