استخدام نیروهای مسلح امریکا به ونزوئلا

© AFP 2023 / Delil Souleimanاستخدام نیروهای مسلح امریکا به ونزوئلا
استخدام نیروهای مسلح امریکا به ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان بولتون از ترامپ تقاضأ استخدام نیروهای مسلح به ونزوئلا را نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، مشاور امنیت ملی ایالت متحده جان بولتون قصد دارد امریکا را به انجام عملیات نظامی در ونزوئلا ترغیب نماید. وی بر سیاست تحریک آمیز امریکا در قبال ونزوئلا اصرار دارد.
واشنگتن پست در این ارتباط می نویسد: "ترامپ" به گونه ای تمایل به حمله به ونزوئلا را از خود نشان نمی دهد. رئیس جمهور ایالات متحده در جریان سخنرانی خود بارها اشاره نموده است که "بولتون خواهان اقدامات نظامی و جنگ است".
به نقل از سخنان دو مشاور ترامپ، وقتی سخن از ونزوئلا به میان می آید، ترامپ شروع به صحبت در خصوص وقایع سیاسی در فلوریدا و یا کلوب گلف خود می کند. شاید رئیس جمهور امریکا خواهان "اقدامات نظامی طولانی مدت" در ونزوئلا نباشد.
در حین زمان، سیاست تهاجمی بولتون،علیه کاراکاس باعث خشم در کاخ سفید و فراتر از آن شوده است. به طور مثال، در هفته گذشته دستیاران وی در جریان کنفرانس ونزوئلا، چند بار خواستارگزینه های نظامی شدند که باعث خشم جنرال پل سولوا قوماندان قوای هوایی ایالات متحده شد.
روز سه شنبه، مخالفین دولت ونزوئلا تلاش ورزیدند تا کودتا را سازماندهی نمایند. خوان گاییدو، که به غیرقانونی خود را به عنوان رئیس جمهور اعلام کرده هست، و حامیان او در پارک نظامی کارولتا در کاراکاس گرد هم آمدند.
مقامات اعلام کرده اند که کودتا ناکام شد.
نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا دستور داد تا بررسی حادثه روز سه شنبه آغاز گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала