سنای امریکا موفق به رد وتوی ترامپ نشد

© Fotolia / trekandphotoسنای امریکا موفق به رد وتوی ترامپ نشد
سنای امریکا موفق به رد وتوی ترامپ نشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنای امریکا نتوانست وتوی رئیس جمهور ترامپ علیه قطعنامه کانگرس، که خواستار توقف کمک نظامی به عربستان در جنگ یمن است، را خنثی نماید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Hill، مجلس سنای امریکا در رأی‌گیری روز پنجشنبه نتوانست آرای لازم برای خنثی کردن وتوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا علیه قطعنامه ای کانگرس که خواستار قطع حمایت این کشور از ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن شده بود، کسب نماید.

بر بنیاد گزارش، برای خنثی کردن وتوی ترامپ به دو سوم آرا (۶۷ رای) نیاز بود، اما در رأی‌گیری امروز، ۵۳ سناتور رای مخالف و ۴۵ سناتور رای موافق دادند.

گفتنی است، ۱۷ اپریل سال روان، رئیس جمهور ترامپ قطعنامه ای را که خواهان پایان کمک نظامی ایالات متحده به ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن شده بود را «غیر ضروری» عنوان کرده آنرا وتو نمود.

یادآوری میکنیم، که در یمن از سال ۲۰۱۴ درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه "انصارالله" و در طرف دیگر آن اردوی دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدرب منصور هادی، رئیس جمهور سنی یمن قرار دارند. 

از سال ۲۰۱۵ ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی مشغول است. به نظر میرسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را زیر کنترول دارند، به طور غیر رسمی پشتیبانی میکند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала