دیگر مرض ایدز بشریت را تهدید نمی کند

© Fotolia / Francovolpatoدیگر مرض ایدز بشریت را تهدید نمی کند
دیگر مرض ایدز بشریت را تهدید نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بلاخره دانشمندان شیوه جلوگیری از سرایت مرض ایدز را کشف نمودند.

اسپوتنیک به نقل از مجله The Lancet، تحقیقات چندین ساله دانشمندان در این عرصه نشان داد که معالجه رتروویروسی میتواند کاملاً مانع انتقال میکروب مرض ایدز شود.

تعداد بیماران مبتلا به «ایدز» در افغانستان اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
تعداد بیماران مبتلا به «ایدز» در افغانستان اعلام شد
در این تحقیقات تقریباً یک هزار مردهای همجنسگرا شرکت ورزیند که تنها یکی از آنها مبتلا به مرض ایدز بود و ادویه ضد ویروسی را استعمال می نمود. در طی هشت سال مشاهدات، هیچ یک از آنها به مرض ایدز مبتلا نشدند. 15 مرد در اثر غفلت و رابطه جنسی محافظت نشده با افرادی که معالجه ضد رتروویروی را طی نکرده بودند آلوده به این ویروس شدند.

پروفسور آلیسون رودسر از دانشگاه کالج لندن اظهار داشته است: «نتایج مطالعات ما نشان می دهد و شواهد فراوانی وجود دارد که با استفاده از سیستم معالجوی رتروویروسی، خطر سرایت مرض ایدز برای مردان همجنسگرا صفر است که در این آزمایش شرکت داشتند»،
وی گفت که اثربخشی معالجه ضد رتروویروسی برای مرد های همجنسگرا قبلا نیز تائید گردیده است.
در سال 2017، حدود 40 میلیون انسان در جهان حامل عامل مرض ایدز بودند. از جمله 21.7 میلیون آنها در حالت معالجه ضد رتروویروسی قرار داشتند.
در ماه اپریل گزارش شد که در پایان سال 2018 تعداد روس ها که مبتلا به HIV بودند بیشتر از یک میلیون نفر محاسبه شده است که بیشتر مریضان از مناطق کمرووا، ایرکوتسک، سوردلوفسک، سامرا و اورنبرگ را بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала