قاتل برادر رهبر کوریائی شمالی از حبس رها شد

© AFP 2023 / Toshifumi Kitamuraقاتل برادر رهبر کوریائی شمالی از حبس رها شد
قاتل برادر رهبر کوریائی شمالی از حبس رها شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانم دوان تی هونگ، شهروند ویتنام و یک تن دیگر از متهمین به قتل کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کوریائی شمالی پس از سپری شدن بیش از دو سال حبس امروز از محبس مالزیا آزاد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویتر، وکیل مدافع این زن جوان گفت که وی را صبح تاریخی 3 ماه می از زندان رها کردند و در همین روز عازم ویتنام، کشور خود خواهد شد. وکیل مدافع توضیح نداد که موکل وی را به چه دلیلی زودتر از موعد از محبس آزاد کرده اند اما وی در هر حال بخش بزرگی از مدت حبس خود را پشت سر گذاشته است.
محکمه مالزیا در ماه اپریل دوان تی هونگ، شهروند 30 ساله ویتنام را به خاطر قتل برادر رهبر کوریائی شمالی به 3 سال و چهارماه زندان متهم کرد. ضمناً اتهام وی از قتل عمدی به "وارد کردن لطمه به سلامتی با ماده خطرناک" تغییر کرد تا به این ترتیب زن جوان ویتنامی از اعدام نجات یابد.
قابل یادآور است که به تاریخ 11 مارچ سال جاری محکمه مالزیا یک زن اندونزیائی به نام عایشه سیتی، متهم دیگر پرونده قتل را تبرئه کرده بود.
کیم جونگ نام، برادر ارشد رهبر کوریائی شمالی روز 13 فبروری سال 2017 در میدان هوائی کوالالامپور با گاز فلج کننده اعصاب مسموم شده و در سن 45 سالگی جان داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала