خلیلزاد به طالبان: خشونت را متوقف و صلح را در آغوش بگیرید

© Photo / EK / EKخلیلزاد به طالبان: خشونت را متوقف و صلح را در آغوش بگیرید
خلیلزاد به طالبان: خشونت را متوقف و صلح را در آغوش بگیرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در زمینه هماهنگی صلح افغانستان در دور جدید مذاکرات صلح با طالبان در دوحه پایتخت قطر گفته است، که وقتی آن رسیده که خشونت را متوقف و صلح را در آغوش بگیرید.
دیدار خلیلزاد با ملا برادر در قطر - اسپوتنیک افغانستان
دیدار خلیلزاد با ملا برادر در قطر

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، زلمی خلیلزاد رهبر هیئت نمایندگی ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان در دور جدید مذاکراتش با طالبان در دوحه پایتخت قطر در جلسه افتتاحیه به طالبان گفته است، که زمانی آن رسیده که از خشونت دست بکشید و صلح را در آغوش بگیرید.

خلیلزاد در تویترش روز جمعه نوشت:- "در نشست گشایش مذاکرات دوحه من به طالبان گفتم که مردم افغانستان برادران و خواهران آنها هستند و آنها می خواهند که این جنگ پایان یابد.وقت آن است که سلاح ها را خاموش کنیم، خشونت را متوقف کنیم و صلح را بپذیریم".

در واکنش به سخنان خلیلزاد، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه ستیزه جوی طالبان در روز جمعه در بیانیه ای نوشت:- "خلیلزاد باید این ایده را که ما (جنگجویان طالبان) اسلحه هایمان را به زمین بگذاریم، فراموش کند.به جای چنین فانتزی، او باید ایده را برای ایالات متحده امریکا درباره پایان دادن با استفاده از زور و زیان های بیشتر انسانی و مالی برای حفظ دولت کابل (دولت افغانستان) رو بیاورد".

خلیل زاد افزوده است: "صلح نیاز به این دارد که ما درباره چهار موضوع که پیوند با یکدیگر دارد، که عبارتند از بیرون شدن نیروها، حصول اطمینان از مبارزه با تروریسم، گفتگو و مذاکرات در داخل افغانستان و کاهش خشونت هایی که منجر به آتش بس جامع می شود پیدا کنیم".

یادآوری می کنیم، که دولت قطر، که به عنوان واسطه در این مناقشه ها کار می کند، از مذاکرات بین ایالات متحده و طالبان استقبال می کند و این دور مذاکرات را مهم برای دستیابی به صلح در افغانستان می داند.

دولت قطر امیدوار است که این دور مذاکرات به نتایج مورد نظر برای رسیدن به صلح و ثبات در افغانستان منجر گردد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала