بودجه انتخابات ریاست جمهور افغانستان را وزارت مالیه فراهم می کند

© Photo / IEC FBبودجه انتخابات ریاست جمهور افغانستان را وزارت مالیه فراهم می کند
بودجه انتخابات ریاست جمهور افغانستان را وزارت مالیه فراهم می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مالیه افغانستان برای فراهم کردن بودجه ای انتخابات ششم میزان 1398 خورشیدی اعلام آمادگی کرد.
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دوباره به تعویق افتاد - اسپوتنیک افغانستان
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دوباره به تعویق افتاد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، وزارت مالیه‌ی افغانستان اعلام کرده است، که این وزارت برای فراهم کردن بودجه ا‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، انتخابات شوراهای ولایتی و انتخابات مجلس نمایندگان ولایت غزنی آمادگی کامل دارد.

در اعلامیه‌ ای این وزارت آمده است:- "بودجه‌ی درنظر گرفته شده برای آغاز مرحله‌ی اول ثبت نام رأی‌دهندگان پرداخت خواهد گردید تا کمیسیون انتخابات بتواند فعالیت‌های عملیاتی خویش را به‌زودترین فرصت آغاز کند".

در ادامه اعلامیه ای وزارت مالیه افغانستان آمده است، که جزئیات بیشتر در مورد بودجه‌ی انتخابات در روزهای آینده با کمیسیون مستقل انتخابات نهایی می‌شود.

این وزارت در حالی برای تأمین بودجه‌ی انتخابات اعلام آمادگی کرده است، که پیش ازاین نگرانی‌هایی از نبود بودجه‌ی کافی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای ولایتی و انتخابات مجلس نمایندگان ولایت غزنی وجود داشت.

از سویی هم، گزارش‌های نیز در رسانه‌های منتشر شده بود که نهادهای بین‌المللی همکار افغانستان پس از این معاش کارمندان انتخاباتی افغانستان را پرداخت نخواهند کرد.

این همه در حالی است که براساس پیش‌بینی‌های کمیسیون مستقل انتخابات، برای برگزاری انتخابات ششم میزان سال روان خورشیدی 192 میلیون دالر نیاز است.

یادآوری می کنیم، که انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان به تاریخ 28-29 میزان سال گذشته خورشید در 32 ولایت به جز غزنی و کندهار برگزار شد که پس از یک هفته در کندهار هم انتخابات مجلس نمایندگان برگزار شد، اما در ولایت غزنی بنا به اختلاف های که وجود داشت انتخابات مجلس نمایندگان برگزار نشد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала