جنرال امریکایی: تا هنوز تصمیمی برای خروج نظامیان از افغانستان گرفته نشده

© Flickr / The U.S. Armyجنرال امریکایی: تا هنوز تصمیمی برای خروج نظامیان از افغانستان گرفته نشده
جنرال امریکایی: تا هنوز تصمیمی برای خروج نظامیان از افغانستان گرفته نشده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت که ارتش این کشور هنوز تصمیمی درباره خروج نیروهای امریکایی در افغانستان روی دست نگرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) گفت که هنوز تصمیمی درباره حضور نظامیان امریکایی و نیروهای ناتو مستقر در افغانستان گرفته نشده است.
مک‌کنزی که فرماندهی نیروهای امریکایی در خاورمیانه، آسیای مرکزی و جنوب آسیا را بر عهده دارد، تصریح کرد: در حال حاضر درباره تغییر در نیروهای امریکایی و یا ائتلاف در افغانستان هیچ تصمیمی گرفته نشده است. هرگونه تصمیم در آینده بطور مستقیم به گفت‌وگوهایی بستگی دارد که دولت افغانستان، مردم افغانستان و طالبان در آن دخیل باشند.
فرمانده سنتکام تاکید کرد که نیروهای امریکایی تا زمان تکمیل ماموریت خود در افغانستان حضور خواهند داشت و ماموریت نیروها این است که از خاک افغانستان برای حمله به آمریکا استفاده نخواهد شد.
مک‌کنزی در حالی اظهار داشته که برنامه‌ای برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان وجود ندارد که طالبان این موضوع را به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های خود برای پیوستن به روند صلح عنوان کرده است.
«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان نیز اخیرا در توئیتی خطاب به طالبان گفته بود که این گروه باید سلاح‌های خود را بر زمین گذاشته و اعلام آتش‌بس کند.
سخنگوی طالبان نیز در واکنش به این اظهارات گفت که واشنگتن به جای این خیال‌پردازی‌ها باید استفاده از زور در افغانستان را متوقف کند و از متحمل شدن تلفات انسانی و زیان‌های مالی بیشتر برای حفظ دولت افغانستان جلوگیری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала