تجهیز بحرین و امارات با تسلیحات امریکایی

عضو شوید
وزارت خارجه ایالات متحده امریکا طرح فروش حدود 6 میلیارد دالر سلاح به بحرین و امارات را تایید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون با ارسال یادداشت هایی به کنگره اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده امریکا طرح فروش حدود 6 میلیارد دالر سلاح به بحرین و امارات را تایید کرده است.
پنتاگون اعلام کرده که ممکن است بحرین چندین سیستم دفاع راکتی «پاتریوت» و تجهیزات و پشتیبانی های مربوط به این سیستم را خریداری کند. ارزش این خرید تسلیحاتی2,5 میلیارد دالر تخمین زده شده است.
وزارت خارجه امریکا نیز در یادداشت جداگانه ای به کنگره اعلام کرد که با فروش با فروش انواع دیگر مهمات به ارزش 750 میلیون دالر به بحرین موافقت کرده است.
وزارت خارجه امریکا همچنین با فروش 2.75 میلیارد دالر سلاح به امارات موافقت کرد. این سلاح ها، شامل راکت های سیستم پاتریوت و تجهیزات مرتبط با آن است.
آژانس همکاری امنیت دفاعی پنتاگون، کنگره را از طرح فروش این سلاح ها مطلع ساخته است. آگاهی کنگره امریکا ازاین امر بیانگر آن است که فروش سلاح به این کشور ها تایید شده است اما نشان نمی دهد که آیا قراردادی امضا شده است یا نه.
فروش تسلیحات نظامی به امارات و بحرین، منافع امنیتی واشنگتن را از طریق کمک به متحدان این کشور به منظور بهبود امنیت و ثباتشان در خاورمیانه تامین می‌کند.
این سلاح ها در حالی به عربستان سعودی فروخته می شود که واشنگتن و ریاض به علت کشتار مردم یمن و بمباران های کُرد هاغ مورد انتقاد شدید مجامع بین المللی حقوق بشری قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала