نیروهای خلیفه حفتر مجبور به عقب نشینی از اطراف طرابلس شدند

© AFP 2023 / Mahmud Turkiaنیروهای خلیفه حفتر مجبور به عقب نشینی از اطراف طرابلس شدند
نیروهای خلیفه حفتر مجبور به عقب نشینی از اطراف طرابلس شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای دولت وحدت ملی لیبیا موفق به بازپس‌گیری بسیاری از مناطق شهر طرابلس شدند.

به گزارش اسپوتنیک، فائز سراج، رئیس شورای ریاستی لیبیا اعلام کرد که نیروهای دولت وحدت ملی لیبیا توانستند بسیاری از مواضعی که پیش از این تحت کنترول نیروهای خلیفه حفتر، قومندان اردوی ملی لیبیا قرار داشتند را آزاد نمایند.

به گفته وی نیروهای وفادار به دولت، مواضع خود را در تمام جبهات حفظ کرده اند.

فائز سراج: «اطمینان میدهیم که وضعیت در همه جبهات خوب است. ما بسیاری از مواضعی که پیش از تحت کنترول متجاوزین بودند، تحت کنترول خود درآوردیم. در حال حاضر وضعیت خوب است، نیروهای متجاوز عقب نشینی میکنند و به طور کورکورانه مناطق مسکونی را مورد آتشباری قرار میدهند که باعث کشته شدن غیرنظامیان شده است.»

وی افزود که حملات کورکورانه نمایانگر «ناتوانی نیروهای متجاوز در رسیدن به هدف خود برای گرفتن قدرت از راه غیرقانونی میباشد.»

گفتنی است، روز گذشته احمد معیتیق، معاون رئیس شورای ریاستی دولت وحدت ملی لیبیا گفته بود که مارشال خلیفه حفتر، قومندان اردوی ملی لیبیا در وضعیت بد قرار دارد، زیرا وی در جامعه محبوبیت خود را از دست داده و در صحنه سیاسی شکست خورده است.

یادآوری میکنیم، ۴ اپریل سال روان، مارشال خلیفه حفتر قوماندان اردوی ملی لیبیا به نیروهای خود امر حمله به شهر طرابلس را داد. 

بر اساس آمار سازمان جهانی صحت در نتیجه درگیری های اخیر نظامی در طرابلس، پایتخت لیبیا ۳۴۵ تن کشته و ۱۶۵۲ تن دیگر زخمی شده اند.  

پس از سرنگونی و قتل معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، لیبیا به بحران سیاسی روبرو شد. در حال حاضر دو قدرت در کشور حاکم است. پارلمان مردمی در شرق و در غرب — پایتخت طرابلس، دولت وحدت ملی به ریاست فیض سرج حکم که از طرف سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا حمایت میگردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала