طرح تمسخر‌آمیز ناتو برای جنگ احتمالی با روسیه

© AFP 2023 / Justin Tallisناتو
ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک کارشناس نظامی، طرح ناتو در صورت جنگ احتمالی با روسیه را ارزیابی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، یاکوف کیدمی، کارشناس نظامی اسرائیلی، رئیس سابق سرویس ویژه ای آنکشور در "ناتو" اعلام کرد که طرح ناتو برای یک جنگ زمینی احتمالی با روسیه در اروپا نه تنها قابل بررسی دقیق نیست، بلکه این طرح حتی ممکن است باعث تمسخر نیز باشد.
ناتو سال گذشته برنامه جدیدی را تحت نام "4 عدد 30" تصویب کرد که طبق آن، تا سال 2020، ناتودارای 30 کندک؛ 30 اسکادران و 30 کشتی جنگی خواهد بود که تا 30 روز آماده به دفع حمله تهاجمی از روسیه می باشند. 

بهترین اسلحه ناتو برای جنگ با روسیه نامبرده شد - اسپوتنیک افغانستان
بهترین اسلحه ناتو برای جنگ با روسیه نامبرده شد

کیدمی خاطرنشان کرد که نگهداری نیروهای نظامی در میدان جنگ در طول ماه، مدت زمان بسیار طولانی است، زیرا اقدامات نظامی چندین بار سریعتر ازاین مدت انجام می شود.
علاوه بر این، به نظر او، جنگ احتمالی ناتو با روسیه 30 روز طول نخواهد کشید، زیرا فدراسیون روسیه به سرعت می تواند حمله تهاجمی را به پست های استراتژیک و فرماندهی دشمن اجرا کند.
کارشناس مطمئن است که در صورت وقوع درگیری جنگ با روسیه، اولتر از همه ستاد ناتو و پایگاه های نظامی ایالات متحده در اروپا نابود خواهند شد.
کارشناس می گوید: "در چنین شرایطی، زمانی که تانک های امریکایی قادر به حرکت بر روی جاده های مخروبه پولند نباشند، دوام جنگ 30 روزه بسیار جالب خواهد بود".
دسامبر سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، از خروج امریکا از پیمان هسته‌ای اعلام کرد. علاوه بر این، واشنگتن سیستم های دفاع راکتی خود را در رومانیا و پولند مستقر کرد و تصمیم گرفت حضور نظامی را افزایش دهد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ 20 فبروری امسال، در پیام خود عنوانی مجمع فدرال ، این اقدامات امریکارا تهدید مستقیم به روسیه و تمام جهان دانست و اعلام کرد که اگر راکت های امریکایی در اروپا مستقر شوند؛ روسیه نیز با استقرار نیرو در کشور های عضو این پیمان پاسخ باالمثل خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала