حنیف اتمر: جرگه مشورتی صلح نفاق انگیز بود

© Sputnik / Poyaحنیف اتمر: جرگه مشورتی صلح نفاق انگیز بود
حنیف اتمر: جرگه مشورتی صلح نفاق انگیز بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی پیشین افغانستان در واکنش به جرگه مشورتی صلح گفته است، که این جرگه باعث ایجاد دو دستگی و نفاق میان مردم و جریان های سیاسی شده است.
رئیس اجراییه دولت افغانستان: جرگه مشورتی صلح هیچ دست آوردی به دنبال نداشت - اسپوتنیک افغانستان
رئیس اجراییه دولت افغانستان: جرگه مشورتی صلح هیچ دست آوردی به دنبال نداشت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه، محمدحنیف اتمر رییس تیم انتخاباتی صلح و اعتدال در واکنش به جرگه مشورتی صلح آن را جرگه سفارشی خوانده و گفته است، که این جرگه باعث ایجاد دودستگی و نفاق میان مردم و جریانات مطرح سیاسی کشور گردیده است.

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به ریاست حنیف اتمر امروز شنبه (14ثور) با انتشار بیانیه ای نوشت: جرگه مشورتی صلح با هزینه مالی گزاف برگزار شده و فاقد مشخصات جرگه عنعنه ای و معیارهای جرگه قانون اساسی بوده است.

او نوشته است، که این جرگه برای شهروندان کابل مشکلات زیادی خلق کرده بود.

در این ادامه این بیانیه آمده است، که مردم افغانستان با اشتراک در این جرگه دسایس در برابر روند صلح و قانون اساسی را خنثی ساختند. با این حال اتمر از این دسیاس چیزی بیشتر نگفته است.

تیم انتخاباتی صلح واعتدال تاکید کرده است، که حکومت تلاش داشت تا از طریق تشکیل این جرگه سفارشی به ادامه کار خود پس از اول جوزا، مشروعیت ببخشد و پروسه صلح را در انحصار خود درآورده به تخریب روند صلح و حذف جریانات سیاسی کشور ادامه دهد.

در این اعلامیه ضمن پشتیبانی از گفتگوهای صلح بین الافغانی و تلاش های صلح ایالات متحده امریکا، آمده که از روند صلح و ادامه گفتگوهای بین الافغانی به جدیت پشتیبانی می‌نماید.

یادآوری می کنیم، که جرگه مشورتی صلح از تاریخ 9 ثور تا 13 ادامه داشت که در پایان اشتراک کنندگان این جرگه یک قطعنامه 23 ماده ای را برای آوردن صلح به طرف های درگیر پیشنهاد کردند. رئیس جمهور افغانستان این قطعنامه را به عنوان راه صلح خود عنوان کرد و اما گروه طالبان این قطعنامه را رد و این جرگه را فرمایشی خواند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала