ضرر چندین میلیونی شهروندان کابل از برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح

© Sputnik / JAKضرر چندین میلیونی شهروندان کابل از برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح
ضرر چندین میلیونی شهروندان کابل از برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک هفته تعطیلی در پایتخت افغانستان میلیون‌ها افغانی زیان به سکتور خصوصی و شهروندان کابل وارد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانانیوز، اتاق تجارت با نگرانی از این وضیعت می‌گوید، معذرت‌خواهی رییس‌جمهور در این مورد درد سکتور خصوصی و شهروندان کابل را مداوا نمی‌کند.

خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت می‌گوید: «مشکل مشکل فرهنگی ما است مشکل عقب مانده گی ما است مشکل جنگ ما است باید دولت توجه کند رییس‌جمهور از مردم معذرت خواست به درد شان دوا نمی‌کند».

در همین حال، مسئولین در مارکیت میوه کابل می‌گویند، در یک هفته تعطیلی در پایتخت میلیون‌ها افغانی خساره‌مند شده‌اند و خواستار جبران خساره از سوی حکومت اند.

سبزعلی، یک‌تن میوه فروش مارکیت کابل اظهار می‌دارد: «معذرت، نه نان می‌دهد نه آب چه کنم معذرت رییس جمهور را غیر محکوم می‌کند یا معذرت می‌خواهد ما توان خود را میخواهیم».

رییس‌جمهور غنی، در آخرین روز برگزاری جرگه مشورتی که صحبت‌های اختتامیه جرگه را ارایه می‌کرد گفت: «از شهریان کابل که راه‌بندان و دیگر محدودیت‌های گشت و گذار را تحمل کردند و در کار و تجارت شان اخلال ایجاد شد، معذرت می‌خواهم».
اما اتاق‌های تجارت تاکید بر این دارد که وارد شدن میلیون‌ها افغانی خساره به سکتور خصوصی و مردم، با یک معذرت خواهی حل نمی‌شود و حکومت باید برای این معضل چاره دیگر بیاندیشد.

تعطیلات یک هفته‌ی برای برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، فعالیت‌های اقتصادی را در پایتخت برای یک هفته متوفق ساخت و بیشتر مردم که نان‌آور خانواده‌های شان هستند به چالش‌های زیادی مواجه شده‌اند و از عدم توجه حکومت در برابر مردم تنگ دست انتقاد می‌کنند.

جرگه مشورتی صلح، از تاریخ نهم الی سیزدهم ماه ثور سال روان برای پنج روز در کابل برگزار شد، در روزهای برگزاری جرگه تمامی ادارات و بازارها در شهر کابل برای یک هفته مسدود بودند، و این امر باعث بروز مشکلات گونه‌گون برای پایتخت نشنیان گردید، حتی خانواده ای کودک نوزاد شان را به دلیل مسدود بودن جاده‌ها از دست داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала