دلیل ترس امریکا از حضور S – 400 روسیه در ترکیه

© Sputnik / Iliya Pitalew /  مراجعه به بانک تصاویر اس - 400
اس - 400 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه ترکی، در مطلبی دلیل هراس ایالات متحده از حضور سیستم دفاع هوایی روسیه در ارتش ترکیه را توضیح نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Türkiye روز چهارشنبه در مطلبی اعلام کرد ایالات متحده هراس دارد ازاینکه ترکیه با دریافت سیستم های دفاع هوایی مدرن S — 400 از روسیه، اقدامات مستقلانه‌تر و فعالانه‌تری را در خاور میانه آغاز خواهد کرد.
نشریه خاطر نشان می سازد، زمانی که ترکیه عملیات علیه نمایندگان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در سوریه را، که توسط ایالات متحده حمایت می شود، آغاز نماید؛ با توجه به حضور سیستم های روسی « S — 400 » در ارتش ترکیه، ایالات متحده قادر به پشتیبانی هوایی ازاین شبه نظامیان نخواهد بود. 

پاسخ ترکیه به مجازات امریکا - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ ترکیه به مجازات امریکا

علاوه بر این، روزنامه می افزاید که اسرائیل، به عنوان یک متحد نزدیک واشنگتن در منطقه، نیز نگرانی زیادی را در رابطه به حضور S-400، در ترکیه متقبل شده است.
اسرائیل برنامه های درازمدتی را برای آبهای ساحلی ترکیه در مدیترانه ، که دارای ذخایر غنی منابع طبیعی هستند، در سر می پروراند.
ایالات متحده نیز امیدوار است از این ذخایر سود ببرد، اما حضور S-400 در ترکیه تمام این برنامه ها را نقش برآب می کند.
این روزنامه ترکیه زمان آغاز اختلاف نظر های امریکا و ترکیه در سال 1991 را اشاره نموده است، زمانی که عملیات جنگی امریکا علیه عراق آغاز شد و ترکیه که روابط تجارتی و نفتی با بغداد را داشت، ازاین رابطه ضررهای زیادی را متحمل شد که امریکا تمام این ضرر ها را جبران نکرد.
انقره با استفاده از خاک ترکیه برای حمله امریکا به عراق مخالفت کرد که این امر باعث سردی روابط دو کشور شد.

روزنامه "ترکیه" در پایان می نویسد: ترکیه برای دفاع از منافع خود باید از حمایت امریکا و غرب فارغ شود و خرید سیستم دفاع هوایی S-400 از روسیه شانس خوبی را برای تأمین امنیت ترکیه در اختیار این کشور قرار داده است.

روسیه و ترکیه قرارداد خرید اس-400 را در سال 2017 امضا کردند. علیه این معامله بارها و بارها در امریکا سخن گفته شد و تهدید کردند که تحویل جنگنده های اف-35 که قبلا مبلغش توسط ترکیه پرداخت شده است ملغی شود و خواستار این شدند که ترکیه میان روسیه و غرب یکی را انتخاب کند.

ترکیه عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی ناتو است و برای دفاع از خود قصد دارد سیستم های راکتی را از روسیه خریداری کند. این موضوع نشان می‌دهد که اعتماد بین ترکیه و امریکا خدشه‌دار شده است.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ابراز داشته که کشورش از خرید سیستم های راکتی دافع هوایی S-400 از روسیه، با وجود مخالفت ها از سوی ایالات متحده امریکا؛ عقب نشینی نخواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала