رزمایش تهاجمی کوریای شمالی با استفاده از سلاح‌های هدایت شونده تاکتیکی‌ +‌ عکس

© REUTERS / KCNAرزمایش تهاجمی کوریای شمالی با استفاده از سلاح‌های هدایت شونده تاکتیکی‌ +‌ عکس
رزمایش تهاجمی کوریای شمالی با استفاده از سلاح‌های هدایت شونده تاکتیکی‌ +‌ عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه دولتی کوریای شمالی با نشر تصاویری اعلام کرد که این کشور طی یک «رزمایش تهاجمی» که رهبر کوریای شمالی بر انجام آن نظارت داشته، با استفاده از پرتابگر‌های چندگانه سلاح‌های هدایت شونده تاکتیکی به سمت آب‌های شرقی شلیک کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری میزان، رسانه دولتی کوریای شمالی روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور یک «رزمایش تهاجمی» انجام داده است.

در این رزمایش نظامی که کیم جونگ ‌اون، رهبر کوریای شمالی بر انجام آن نظارت داشته با استفاده از پرتابگر‌های چندگانه، سلاح‌های هدایت شونده تاکتیکی به سمت دریای شرقی شلیک شده است.

رسانه مرکزی کوریای شمالی می‎گوید: هدف از انجام این رزمایش، آزمایش عملکرد پرتابگر‌های چندگانه دوربرد با کالیبر بیشتر و سلاح‌های هدایت شونده تاکتیکی از سوی نیرو‌های دفاعی بوده است.

کیم دانگ یوب، متخصص نظامی مؤسسه مطالعات شرق دور در دانشگاه «کیونگ‌نام» کوریای جنوبی گفت: تصاویر منتشر شده از سوی رسانه کوریای شمالی نشان می‌دهد که سلاح‌های تاکتیکی هدایت شونده شلیک شده احتملا راکت‌های بالستیک کوتاه‌برد سطح به سطح بوده‌اند.

این کارشناس نظامی می‌گوید که راکت‌های بالستیک جدید با سوخت جامد بردی حدود 500 کیلومتر دارد و تمامی شبه‌جزیره کوریای در تیررس آن است.

بر اساس گزارش کیم دانگ‌ یوب این راکت کوتاه‌برد قابلیت عبور از رادار‌های سامانه راکتی «تاد» امریکا را دارد.

رسانه دولتی کوریای شمالی اعلام کرده که کیم جونگ‌اون روز شنبه ضمن صدور دستور شلیک این سلاح‌های هدایت شونده بر «افزایش توان رزمی در راستای دفاع از حاکمیت سیاسی» تأکید کرده است.

روز شنبه ارتش کوریای جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کوریای شمالی چند فروند راکت کوتاه‌برد شلیک کرده است.

بر اساس بیانیه ارتش کوریای جنوبی این راکت‌ها مسافتی حدود 70 تا 200 کیلومتر را طی کرده و در آب‌های بین جاپان و کوریای شمالی فرود آمده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала