واکنش روسیه به ادعای ترامپ درباره امکان امضای پیمان هسته‌ای سه‌جانبه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به ادعای ترامپ درباره امکان امضای پیمان هسته‌ای سه‌جانبه
واکنش روسیه به ادعای ترامپ درباره امکان امضای پیمان هسته‌ای سه‌جانبه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزیر خارجه ورسیه به پیشنهاد رئیس‌جمهور امریکا در باره انعقاد پیمان هسته‌ای جدید بین روسیه و امریکا و چین واکنش داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» در تفسیر پیشنهاد دونالد ترامپ، برای انعقاد یک توافقنامه هسته‌ای سه‌جانبه بین روسیه، امریکا و چین، اعلام کرد که وظیفه‌ای که در حال حاضر پیش روی ماست، تمدید پیمان مربوط به ادامه کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی و حل و فصل مشکلات مربوط به این توافقنامه است.

روسیه همچنان پیمان منع راکت های هستوی میان برد را رعایت میکند - اسپوتنیک افغانستان
روسیه همچنان پیمان منع راکت های هستوی میان برد را رعایت میکند

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، گفته بود که چین مایل است یک طرف معامله در توافق هسته ای احتمالی ایالات متحده و روسیه باشد.

ریابکوف گرفت: «من فکر می کنم که فعلا اصلی‌ترین وظیفه ما و همتایان امریکایی متمرکز شدن روی تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی است (معروف به «استارت-3») که در سال 2010 منعقد شده و بزودی زمان اجرای آن به اتمام خواهد رسید. برای این منظور هم لازم است تا مشکلات متعدد مربوط به بهانه‌های مصنوعی از سوی مقامات واشنگتن که به خاطر دستیابی امریکا به بخش قابل توجهی از تجهیزات راهبردی مطرح می‌شودد، حل و فصل گردد».

معاون وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد: «مسلما‌ً این مشکلات قابل حل و فصل هستند و باید دید که چگونه می‌توان در این باره به توافق رسید. بعد از آن باید این توافقنامه تمدید شود و این امکان فراهم شود تا زمان مضاعفی برای بررسی اوضاع و تصمیم گیری درباره اقدامات در آینده بدست آید. بدین ترتیب، به عقیده ما اکنون اولویت باید روی این وظایف مهم قرار بگیرد و پیشنهادات درباره امکان دست یابی به توافقات بیشتر در آینده، در وهله دوم اهمیت قرار دارند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала