اعلامیه سفارت روسیه درمورد حضور "طالبان" در یکی از مراسم رسمی این سفارت

© Photo / Russian embassy in Afghanistanاعلامیه سفارت روسیه درمورد حضور طالبان در یکی از مراسم رسمی این سفارت
اعلامیه سفارت روسیه درمورد حضور طالبان در یکی از مراسم رسمی این سفارت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قبل از این رسانه‌هایی در روسیه با نشر گزارشی از اشتراک "تروریستان با نوارهای سنت جورج" در یکی از مراسم رسمی در سفارت روسیه در کابل، خبر داده، از این اقدام انتقاد کرده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در کابل امروز دوشنبه، ۶ ماه می در واکنش به مقاله ولادیمیر وارفولومییف، خبرنگار نشریه "اکو مسکو" تحت عنوان "تروریستان با نوارهای سنت جورج" اعلامیه‌یی نشر کرد است.

این خبرنگار روسی با نشر تصویر یکی از دیپلومات‌های روسی در کابل با دو تن از افغان‌هایی، که نوارهای سنت جورج به سینه دارند، این افراد را "تروریست" خوانده است.

در اعلامیه آمده است: "ولادیمیر وارفولومییف با تروریست خواندن تمام طالبان بدون استثنا، نشان داد که هیچ چیزی از مشکل افغانستان نمی‌داند، و این تعجب‌آور نیست — زیرا او از جمله کارشناسان این بخش نمی‌باشد".

سفارت روسیه در کابل خاطر نشان ساخته است که این خبرنگار، یکی از اصول اساسی خبرنگاری را که بازتاب عینی واقعیت‌ها می‌باشد، مراعات نکرده است.

در ادامه اعلامیه آمده است: "در حقیقت در ماه اپریل سال جاری شماری از رهبران جنبش طالبان برای مدت زمانی از «لست‌های سیاه» سازمان ملل متحد بیرون شدند. در حال کارکنان جنبشی که یک بخش زیادی از خاک کشور را تحت کنترول دارد، به طور فعال در پروسه صلح در افغانستان اشتراک می‌ورزند".

سفارت روسیه در کابل همچنان مقایسه کردن جنبش طالبان را با گروه داعش و نازی‌ها، نادرست خوانده است.

اعلامیه می‌افزاید که طالبان بخشی از جامعه افغانی اند که هدف شان "آزادی" افغانستان از "اشغالگران خارجی" می‌باشد.

سفارت روسیه در ادامه خاطر نشان ساخته است، آنچه مربوط به نوارهای سنت جورج می‌شود، تمام اشتراک‌کنندگان مراسم با رسیدن به سفارت این نوارها را به سینه زدند که در میان آنها مقامات بلندپایه افغانستان، مجاهدین پیشین که با نیروهای شوروی می‌جنگیدند، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و سفارت خانه ها، نیز وجود داشتند. مهمانان با این کار شان، احترام شان را به یاد افرادی که در مبارزه با فاشیزم جان دادند، ابراز نمودند و روسیه یکبار دیگر تمرکز خود را برای ترویج همبستگی در پروسه صلح، نشان داد.

در اعلامیه آمده است: "همزمان با این، استثنا نمی‌دانیم که این مقاله یک فرمایش سیاسی غربی‌هایی باشد که بدون شواهد روسیه را به حمایت مالی جنگجویان طالب متهم می‌کنند، باشد.

قابل ذکر است که سفارت روسیه در کابل به تاریخ ۴ ماه می، مراسمی را برای گرامی‌داشت از یادبود جان باختگان مبارزه با فاشیزم، برگزار کرده بود که در آن شماری زیادی از مقامات افغان، فعالین مدنی و همچنان اعضای پیشین جنبش طالبان شرکت ورزیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала