تأثیر موسیقی بر احساسات افراد

© Photo / The Last Cookieساز موسیقی با سر و چشم های انسان
ساز موسیقی با سر و چشم های انسان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان در طی یک تحقیق جدید توضیح نمودند که چرا مردم افسرده موسیقی غم انگیز را ترجیح می دهند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Emotion یک واقعیت آشکار که افراد افسرده، موسیقی غم انگیز را بیشتر ترجیح می دهند. انتخاب این موسیقی بصورت بازتاب تنظیم احساسات تفسیر می شود.
روانشناسان معتقد اند که ، افراد بسیار اوقات سعی می کنند افسردگی خود را حفظ و یا حتی تشدید کنند. اما کارشناسان از دانشگاه کارولینای جنوبی دلایل دیگری را را آورده اند. آنها نتایج تحقیقات خود در این خصوص منتشر کرده‌اند.
جذابیت موسقی غم انگیز برای بیماران دچار افسردگی مزمن می تواند با تأثیر آرامش بخش آن در ارتباط باشد نه اینکه تمایل به تشدید و یا حفظ احساساست غمگین.
در این آزمایش 76 دانشجو که 38 تن شان پیش ازاین دچار افسردگی بودند، شرکت کردند.. آنها انواع مختلف موسیقی غم انگیز را گوش دادند. محققان دلیل انتخاب این نوع موسیقی را از آنها پرسیدند. دانشجویان گفته اند که موسیقی غم انگیز باعث بهتر شدن روحیه آنها می شود و با شنیدن آن احساس آرامش می کنند.
مسئول این آزمایش گفت:افراد شرکت کننده در این آزمایش موسیقی غم انگیز را برای تشدید احساسات غمگین انتخاب نکرند، بلکه دلیل انتخاب آنها با سطح پایین انرژی در موسیقی مرتبط بود. دلچسبی گوش کردن موسیقی غم انگیز برای افراد دچار افسردگی می تواند با تأثیر آرامش بخش آن در ارتباط باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала