ورود کشتی های جنگی امریکا به آبهای مورد مناقشه چین جنوبی

CC0 / U.S. Navy / USS Gerald R. Fordکشتی های طیاره بردار امریکایی
کشتی های طیاره بردار امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو کشتی جنگی نیروی دریایی ایالات متحده امریکا وارد آبهای مورد مناقشه چین جنوبی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز"با استناد از نماینده نیروی دریایی ایالات متحده امریکا، دو کشتی جنگی نیروی دریایی این کشور در نزذیکی مناطق مورد مناقشه چین جنوبی وارد شده اند.
به گفته آژانس، کشتی های جنگی Preble و Chung-Hoon به عنوان بخشی از عملیات کشتی رانی آزاد حدود، 12 مایل از صخره های دریایی و مجمع جزایر گاون جانسون اسپراتلی قرار دارند.
کلای داش سخنگوی نیروی هفتم دریایی ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرده است که این دو کشتی در چارچوب قانون "عبور آزاد" و با رعایت قوانین بین المللی در این آبها حضور یافته اند.
ماه گذشته نیز یک کشتی جنگی امریکایی وارد آبهای نزدیک مجمع الجزایر «شیشا»(پاراسل) شده بود که با اعتراض وزارت امور خارجه چین مواجه شد.
دریای چین جنوبی به عنوان یکی از گذرگاه‌های مهم دریایی غنی از هیدروکربن است که، به محل مناقشه میان کشورهای مختلف از جمله چین، فیلیپین، ویتنام، مالزیا، برونئی و تایوان تبدیل شده که هر یک ازاین کشور ها ادعای مالکیت بر بخشی از آن زا دارند. چین ادعای مالکیت 80 درصدی بر این دریا را دارد.
دولت پکن با احداث پایگاههای نظامی در جزایر دریای چین جنوبی در تلاش برای قبولاندن حاکمیت خود بر این دریا و مقابله با کشورهای منطقه و همچنین ایالات متحده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала