اختلاف نظر میان ترامپ و مشاورانش بر سر ونزوئلا

© AFP 2023 / Carlos Becerraونزوئلا
ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها گزارش داده اند که اختلاف نظر رئیس‌جمهور امریکا و مشاور امنیت ملی او درباره استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا، روابط این دو نفر را به چالش کشانده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Hill ؛ رویدادهای اخیر در ونزوئلا، به یک آزمون جدی برای اداره رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ تبدیل شده اند.
نشریه خاطر نشان می سازد که تنش میان دونالد ترامپ؛ رهبر امریکا و مشاور امنیت ملی جان بولتون تشدید شده است و این اختلاف نظر به دخالت نظامی در امور داخلی جمهوری بولیواری ارتباط دارد.
بنابر این گزارش، بولتون در هفته گذشته به نوعی حمایت خود را از مداخله نظامی در ونزوئلا به منظور برکنار کردن نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور از قدرت نشان داد، اما این اقدام می‌توانست چالش جدیدی را پیش روی ترامپ قرار دهد، زیرا رئیس جمهور امریکا که تاکنون ترجیح داده تا تلاشی را جهت اجتناب از یک درگیری نظامی جدید در جهان به نمایش بگذارد.  

مادورو به ارتش ونزوئلا دستور آماده‌باش داد - اسپوتنیک افغانستان
مادورو به ارتش ونزوئلا دستور آماده‌باش داد

این دو طرز تفکر در ارتباط با مداخله خارجی در حال حاضر در بالاترین سطح در درون دولت امریکا مشاهده می‌شود. به عنوان مثال، ترامپ اعلام کرد که نفوذ ایالات متحده در شکل گیری دولت های کشورهای خارجی پایان یافته است. وی همچنین خواستار پایان دادن به جنگ در افغانستان و خروج نیروهای نظامی از سوریه شد.
هیل در ادامه نوشت: در حالی که رئیس جمهور امریکا اعلام کرده تمامی گزینه‌ها در مورد ونزوئلا روی میز است بولتون علنا از مداخله نظامی حمایت می کند. در همین راستا روز جمعه بولتون با مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا و پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع به منظور بحث درباره تحولات ونزوئلا در پنتاگون دیدار کرد
بنا به گفته تحلیلگران سیاسی، در درون دولت امریکا تفرقه شدیدی وجود دارد. ترامپ لفاظی‌های بولتون را دوست دارد، اما بعید است او علاقه‌ای به مداخله در ونزوئلا داشته باشد. رئیس جمهور امریکا مایل است موضعی را در پیش بگیرد که از نظر سیاسی به او در درون امریکا کمک کند.
یادآوری می کنیم که رهبر اپوزیسیون ونزوئلا روز سه‌شنبه گذشته اظهار کرد، "آخرین مرحله" خود را برای برکناری نیکلاس مادورو آغاز کرده و از مردم و ارتش ونزوئلا خواست در پایان دادن به "غصب" قدرت از سوی مادورو از او حمایت کنند.
در تاریخ 23 جنوری سال جاری، خوان گوایدو، رئيس شورای ملی ونزوئلا خودش را رئيس‌جمهور این کشور اعلام نموده، سوگند وفاداری یاد کرد.
رهبران کشورهای اروپایی، ایالات متحده، کانادا و چندین کشور امریکای لاتین خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند.
از سوی دیگر قدرت‌های جهانی شامل روسیه و چین و همچنین نیروهای نظامی ونزوئلا همچنان از نیکولاس مادورو و باقی ماندن او در قدرت حمایت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала