استقبال گوایدو از مداخله نظامی امریکا در ونزوئلا

© AFP 2023 / Yuri Cortezخان گوایدو
خان گوایدو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر مخالفان دولت ونزوئلا، در مصاحبه‌ای اعلام کرده که در حال بررسی درخواست امریکا برای مداخله نظامی در کشورش می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، خوآن گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا در مصاحبه با شبکه بی بی سی گفته است در حال ارزیابی درخواست از امریکا برای مداخله نظامی در ونزوئلا است.
او ضمن حضور در برنامه نیک بریانت خبرنگار "بی بی سی" گفت همه گزینه‌ها برای برکناری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا را ارزیابی می‌کند.
وی ضمن اشاره به اینکه حمایت امریکا از او «قاطعانه» است، گفت: من فکر می‌کنم موضع رئیس جمهور ترامپ بسیار محکم است؛ همانطور که همه دنیا از آن قدردانی می‌کنند، ما هم سپاسگزاریم.
او در پاسخ به این پرسش که آیا او خواستار مداخله نظامی امریکا در ونزوئلا است، گفت: من به عنوان رئیس پارلمان ملی در صورت لزوم همه گزینه‌ها را ارزیابی می‌کنم.
گوایدو هرگونه شکست خود را رد کرد و مدعی شد: من فکر می‌کنم کسی که واقعا به خود آسیب می‌زند مادورو (رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا) است. او بار‌ها و بار‌ها باخته است. او به شدت ضعیف و تنها شده است و حامی ندارد. برعکس، ما پذیرفته شده ایم، حمایت می‌شویم و گزینه‌های آینده را به دست می‌آوریم.
لازم به ذکر است که، در تاریخ 23 جنوری سال جاری، خوان گوایدو، رئيس شورای ملی ونزوئلا خودش را رئيس‌جمهور این کشور اعلام نموده، سوگند وفاداری یاد کرد.
رهبران کشورهای اروپایی، ایالات متحده، کانادا و چندین کشور امریکای لاتین خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند.
از سوی دیگر قدرت‌های جهانی شامل روسیه و چین و همچنین نیروهای نظامی ونزوئلا همچنان از نیکولاس مادورو و باقی ماندن او در قدرت حمایت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала