صادرات یک میلیارد دالر کالاهای ایرانی به افغانستان

© Fotolia / Curioso Photographyصادرات یک میلیارد دالر کالاهای ایرانی به افغانستان
صادرات یک میلیارد دالر کالاهای ایرانی به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران سالانه بیش از یک میلیارد دالر انواع کالا به سمت افغانستان و بازار کشورهای همسایه این کشور صادرات می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه، فرامرز سلطانی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد ایران در دیدار با اعضای اتحادیه نفت و گاز غرب کشور افغانستان با موضوع بررسی و گفت و گوی مسائل حوزه صادرات، ترانزیت و برخی مشکلات رانندگان دو کشور گفت: این منطقه از مهمترین بنادر خشکی ایران از نظر امکانات و زیرساخت در مرزهای زمینی کشور محسوب می شودکه از امکانات زیربنایی و زیرساختی بسیار مناسبی برخوردار است.
فرامرز سلطانی، با بیان این که خدمات رسانی مطلوب بیشتر و تسهیل بهتر در امور در دستور کار قرار دارد افزود: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا رضایت تجار کشور افغانستان را در ارائه خدمات صادراتی جلب نماییم.
وی خطاب به فعالان اقتصادی افغانستانی ادامه داد: همانطور که از مسئولان گمرک اسلام قلعه خواسته‎ایم از شما هم می‌خواهیم تلاش کنید با تجهیز زیرساخت‎ها و افزایش تجهیزاتی چون باسکول و پارکینگ روند خروج و ورود لاری ها تسریع و از ازدحام و ترافیک موترهای لاری جلوگیری شود.
فرامرز سلطانی افزود: سالانه بیش از یک میلیارد دالر انواع کالا از گمرک مرزی دوغارون به سمت افغانستان و بازارهای کشورهای همسایه صادرات می شود که این نشان از بازارپسندی محصولات ایرانی بین مردم کشور افغانستان است.
وی گفت: هم اکنون انواع مصالح ساختمانی، میوه تازه و خشک و مواد غذایی از مهمترین اقلامی است که از سمت معبر زمینی دوغارون به افغانستان صادرات می گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала